آخوندی:انتقال روزانه بیش از 110 هزار نفر مزیت بهره برداری از قطارهای حومه ای است

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از قطار حومه ای تهران -ورامین -گرمسار گفت:انتقال جمعیت از پایتخت به شهرهای حومه و جابه جایی روزانه بیش از 110هزار نفر از مزایای ارزشمند این طرح ملی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری در سالن همایش های راه آهن این گرمسار افزود: بهره برداری از قطارهای حومه ای در تغییر الگوی سکونت گزینی، افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت زندگی مردم ،حمل ونقل سریع عمومی تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد:باید برای افزایش اشتغال در شهرهای جویای کار و همچنین کاهش جمعیت در کلان شهر، قطارهای حومه ای در کشور بیش از پیش توسعه یابد.
آخوندی با بیان این که در دولت تدبیرو امید در نقاط مختلف کشور برای توسعه وآبادانی پایدار ومتوازن راه اندازی قطارهای حومه ای در دستور کار قرار گرفته است،گفت: راه اندازی قطار حومه ای تهران -قزوین، تهران-کرج، اصفهان- فولادشهر، اهواز-اندیمشک، تبریز-مراغه نیز در دستورکار دولت قرار دارد که در حداکثر 2 سال آینده این طرح ها به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: میزان استفاده مردم از قطار حومه ای شرق تهران در سال 92 کمتر از 20 هزار نفر در روز بود که اکنون این رقم به 250 هزار نفر در روز رسیده است که این امر نشان دهنده توجه بیش از پیش مردم به حمل ونقل ریلی است.
طول مسیر ریلی قطار حومه ای تهران-ورامین-گرمسار114 کیلومتراست و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
نزدیک به 350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.
در سفر رئیس جمهور به استان سمنان بهره برداری 18طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر روحانی آغاز شده است.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر، جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 745223

وب گردی

وب گردی