فرکی: اتفاقات در این فصل مورد دلخواه ما نبود/ شایعه رفتنم از سایپا آرامشم را به‌هم نمی‌زد

سرمربی تیم فوتبال سایپای تهران دیدار مقابل نفت را یکی از مهم‌ترین دیدارهای تیمش در پنج هفته پایانی مسابقات دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال 95 برای جامعه ورزش سال خوبی نبود و عزیزان زیادی را از دست دادیم. در سال 96 نیز آقای عبدالملکی عزیز را نیز از دست دادیم که آن نیز اتفاق خوبی نبود و باید به اصحاب رسانه تسلیت بگویم. با این حال سال نو را به همه اهالی رسانه تبریک می‌گویم. پیروزی‌های اخیر تیم ملی را نیز تبریک می‌گویم.

وی همچنین دیدار مقابل نفت تهران را یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیمش در پنج هفته پایانی مسابقات دانست و افزود: به هر حال نتایجی که ما در سال 95 کسب کردیم راضی‌کننده نبود و این را می‌گذاریم به حساب جذابیت‌های فوتبال، چرا که ما علی‌رغم اینکه بازی خوبی مقابل حریفان ارائه می‌دادیم با بدشانسی مواجه می‌شدیم. متأسفانه در ابتدای سال 96 هم این بدشانسی ادامه پیدا کرد و ما مقابل سپاهان نتیجه را واگذار کردیم، اما امیدوارم که در پنج بازی باقیمانده شرایط تغییر کند و ما دیگر بدشانسی نیاوریم، به ویژه اینکه این پنج بازی باقیمانده بسیار حساس است. ان‌شاءالله که بتوانیم با نتایج خوب در این دیدارها امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپای تهران خاطرنشان کرد: خیلی از تیم‌ها هستند که شاید آن‌طور که باید خوب بازی نمی‌کنند، اما در نتیجه‌گیری موفق هستند. متأسفانه ما هرچقدر بیشتر تلاش می‌کنیم با بدشانسی بیشتری مواجه می‌شویم و این مسئله من را ناراحت می‌کند. در هر صورت امیدوارم که بدشانسی‌های ما در بازی‌های آینده تمام شود. ما فردا مقابل تیمی بازی داریم که شرایط خوبی دارد، اما با توجه به اینکه هر دو تیم تماشاگر ندارند فکر کنم هم ما و هم نفت فردا میهمان یکدیگر هستیم.

وی در مورد اینکه چرا باید شرایطی پیش بیاید که سایپا برای بقا بجنگد عنوان کرد: اینکه حالا ما باید همه بازی‌های‌مان را ببریم تا بمانیم من قبول ندارم، چرا که ما اگر شش امتیاز هم از پنج بازی کسب کنیم ماندن‌مان در لیگ برتر قطعی است. قبول دارم که جایگاه خوبی در لیگ نداریم و بارها در این مورد صحبت کرده‌ام. تأکید می‌کنم که این فصل همه اتفاقات به ضرر ما رقم خورد، اما از شرایط پیش آمده ناامید نیستیم، چرا که اعتقاد دارم تیمم فوتبال قابل قبولی ارائه داده و می‌دهد. در ادامه بدشانسی‌های ما فردا پورقاز و جعفری را در اختیار نخواهیم داشت، اما ان‌شاءالله بتوانیم نفت را شکست دهیم و جایگاه‌مان را تغییر دهیم، چرا که جایگاه سایپا اینجای جدول نیست.

فرکی مبنی بر اینکه چرا ابتدای فصل صحبت از قهرمانی می‌کرد اما الان از ماندن تیمش در لیگ صحبت می‌کند و از اینکه هر هفته از بدشانسی تیمش صحبت می‌کند خسته نشده است و به نظر می‌رسد او بیشتر صحبت‌هایش حالت توجیه دارد تا پرداختن به مسائل فنی، گفت: اگر فکر می‌کنید اشتباهی از من سر زده آن را گوشزد کنید. خوشحال می‌شوم اگر این کار را انجام دهید. قضاوت کردن از راه دور ساده است. اگر واقعا اشتباهی هست بگویید تا من بدانم! اینکه می‌گویم بدشانسی، به‌هر حال دلیل عدم نتیجه‌گیری تیمم این نیست، بدشانسی یکی از مشکلات ماست. با به کار بردن این کلمه دنبال توجیه هم نیستم. فکر می‌کنید اینکه بارها در هر مصاحبه‌ای به این مسئله دامن بزنم من را خوشحال می‌کند؟ نه. اگر شما از تکرار این حرف‌ها خسته شده‌اید من بیشتر خسته شده‌ام. قبول کنید در ابتدای فصل غیر از تیم ما خیلی از تیم‌های دیگر صحبت از کسب سهمیه می‌کردند، اما امروز برای رسیدن به این خواسته دست‌شان کوتاه شده است. ما شرایط‌مان نسبت به تیم‌هایی که شانس سهمیه دارند خیلی بدتر نیست. شاید فقط چهار پنج پله با آنها تفاوت داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپای تهران همچنین در واکنش به این موضوع که امسال سایپا این همه هزینه کرد، اما فایده‌ای نداشت، خاطرنشان کرد: من به جرأت می‌گویم ما هزینه‌ای که برای تیم کردیم به اندازه کسب سهیمه نبود. خیلی از تیم‌ها بیشتر از ما هزینه کردند، اما موقعیت‌شان بدتر از ماست. ما خیلی معمولی هزینه کردیم و جابه‌جایی بازیکنان هم هزینه آنچنانی برای باشگاه نداشت. قرارداد یک میلیاردی هم با بازیکنی نبستیم که بخواهیم در پرداخت حق و حقوقش مشکل داشته باشیم. تمام قراردادها در چارچوب باشگاه بسته شد و اصلاً تیم پرهزینه‌ای نبودیم، ضمن اینکه باید بگویم هزینه کردن ملاک موفقیت یک تیم نیست، به اعتقاد من کار گروهی، فوتبال زیبا، همراه با خوش‌شانسی می‌تواند در لیگ ما باعث موفقیت یک تیم شود، اما بعضی وقت‌ها بدشانسی باعث می‌شود که نتوانید مسیر درستی را در پیش بگیرید. در مورد برنامه‌ریزی هم باید بگویم ما امسال از این مسئله بسیار ضربه خوردیم، اما هیچ وقت با پرداختن به آن دنبال توجیه نبوده و نیستم. در آخر لازم می‌دانم بگویم آدم از جایگاه یک ساعت بعدش خبر ندارد و بهتر است قضاوت نکند.

فرکی در ادامه در مواجهه با سؤال خبرنگاری دیگری مبنی بر اینکه فکر نمی‌کند اشتباهاتش در خصوص جذب بازیکنان متعدد خارجی بود و اینکه چرا بازیکنی مثل حسن‌زاده در سایپا موفق نیست، اما در سپاهان موفق می‌شود، عنوان کرد: ما خودمان هم واقف هستیم که برخی بازیکنان در تیم‌مان عملکرد ضعیفی داشتند، اما در تیم دیگری موفق بوده و حتی به ما هم گل زدند. این مسائل در فوتبال طبیعی است. شما ببینید ساسان انصاری در پرسپولیس موفق نمی‌شود، ولی در فولاد برای آقای گلی می‌جنگد. درباره بازیکن خارجی هم ما براساس کارنامه و سابقه او جذبش می‌کنیم، اما وقتی نمی‌تواند خودش را با شرایط تیم مطابقت دهد مشکل ما نیست. ممکن است او راهی تیم دیگری شود و آنجا بدرخشد. همین پادوانی که الان از بهترین‌های استقلال است در تیم سپاهان که من سرمربی آن بودم هیچ بازدهی نداشت، همین‌طور شیمبا، اما مطمئن باشید من از آن دست مربیانی نیستم که برای جذب بازیکن خارجی خرج سنگینی روی دست باشگاه بگذارم. اینکه به یک بازیکن خارجی در باشگاهی جواب نمی‌دهد و در باشگاهی دیگر می‌درخشد در همه دنیا اتفاق می‌افتد.

وی درباره ضعف گلزنی تیمش گفت: ضعف گلزنی در فوتبال تبدیل به معضل شده است. زمانی در خط دروازه، دفاع و هافبک مشکل داشتیم و الان در خط حمله و این مسئله برای کل فوتبال ما یک معضل شده است. به هر حال شما لیگی را دنبال می‌کنید که در آن رضا عنایتی و مهدی رجب‌زاده با سن و سال بالا گلزنی می‌کنند. من ناراحت از این هستم که هرچقدر که کار می‌کنیم نتیجه نمی‌گیریم. اگر در تمرینات برای رفع مشکل گلزنی تیمم کار نمی‌کردم، الان ناراحت نبودم، اما کار می‌کنیم و نتیجه نمی‌گیریم و این دل من را می‌سوزاند. به هر حال در فصل نقل‌وانتقالات بیشتر مهاجمان خوب لیگ دوست دارند با تیم‌های مدعی قرارداد ببندند از این رو ما مجبور می‌شویم که سراغ بازیکن خارجی برویم که آنها هم برخی‌شان جواب می‌دهند و برخی نه. ما این فصل فوتبال خوبی ارائه دادیم اما در امر گلزنی مشکل داشتیم و این مشکل هنوز پابرجاست.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پایان در مورد این موضوع که گفته می‌شود با توجه به صحبت‌های درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا علی دایی سرمربی فصل آینده این تیم است، اظهار داشت: من نمی‌دانم اظهارنظرات مدیرعامل باشگاه در چه زمینه‌ای بوده است و توجهی هم به حاشیه‌ها ندارم. مطمئن باشید این حاشیه‌ها آرامش ما را به هم نمی‌زند. من یک مدت دنبال فوتبال می‌دویدم، اما بعد از آن شرایط فرق کرد و حتی امسال می‌خواستم کنار بروم، ولی دوستان گفتند بمانم و کار کنم، مطمئن باشید هیچ وقت شایعه رفتنم آرامش من را به هم نخواهد زد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:آرش محمدی

602

کد خبر: 745239

وب گردی

وب گردی