مذاکرات مصر با عراق در مورد واردات نفت ادامه دارد

وزارت نفت و منابع معدنی مصر روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، کشورش مذاکره با عراق را برای واردات ماهانه 2 میلیون بشکه نفت از عراق ادامه می دهد و به زودی در این باره با بغداد قرارداد امضا می کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این بیانیه آمده است: هیچ مانعی برای واردات ماهانه 2میلیون بشکه نفت از عراق وجود ندارد و مذاکرات در این خصوص ادامه داشته و به زودی قراردادی در این باره منعقد می شود.
پیشتر روزنامه اقتصادی «المال» مصر به نقل از یک منبع دولت این کشور نوشته بود که قاهره تصمیم گرفته است با توجه به اینکه هنوز برای از سرگیری واردات نفت از آرامکو عربستان توافقی حاصل نشده، واردات نفت خام از عراق را تکمیل نکند.
این روزنامه در ادامه آورده است: مصر از عراق خواسته است تا یک سال به قاهره برای پرداخت واردات نفت خام فرصت دهد، اما عراق تنها با سه ماه موافقت کرده و این امر همچنان از طرف مصر پذیرفته نیست.
مصر در فوریه سال جاری میلادی با عراق به توافق ابتدایی رسید تا از ماه مارس امسال، ماهانه یک میلیون بشکه نفت خام از این کشور وارد کند، اما هنوز هیچ قراردادی در این باره امضا نشده و هیچ نفتکش عراقی در مصر پهلو نگرفته است.
از سوی دیگر، شرکت آرامکو عربستان سعودی که واردات نفتی خود را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به مصر قطع کرده بود، در اواخر ماه مارس سال جاری، بار دیگر صادرات نفت را به مصر از سرگرفت.
پس از آن که روابط قاهره و ریاض در آبان ماه گذشته به دنبال اعلام حمایت مصر از طرح روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در مورد حلب سوریه رو به تیرگی گذاشت، قاهره برای جایگزین کردن واردات نفت از ریاض، روابط خود با بغداد را در بخش انرژی افزایش داد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی / انتشاردهنده:

402

کد خبر: 745299

وب گردی

وب گردی