جلالی: "حمایت از تولید ملی" از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) "حمایت از تولید ملی" را ازارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد:اگر در مسئله ی اقتصاد می خواهیم دچار مشکل نباشیم باید مدیریت فعال و انقلابی داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان دانشگاه ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رجب با تاکید بر پیام نورزوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)گفت: در ابتدای هر سال طبق سنوات سال های گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در پیام نوروزی به ارزش هایی اشاره کردند که باید مبنای فعالیت های دانشگاه ما نیز باشد.

جلالی در ادامه خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند باید سیاست های دشمنان نظام جهت تضعیف کشور عزیزمان ایران را بشناسیم. در این زمینه دشمنان ما در سه جبهه نظامی، فرهنگی و اقتصادی همواره فشارهایی را بر ما وارد آورده اند.
وی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال بر بعد جبهه اقتصادی تمرکز داشتند و مسئله ی اصلی و اولویت دار کشور و مهم ترین وجه نزاع دشمن را فشار اقتصادی دانستند. بنابراین ما نیاز به الگوی اقتصادی برتر داریم و اگر در مسئله ی اقتصاد می خواهیم دچار مشکل نباشیم باید مدیریت فعال و انقلابی داشته باشیم.
جلالی در پایان به ارکان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ما برای اداره دانشگاه باید ارکان اقتصاد مقاومتی را بشناسیم و بدانیم اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است. اقتصاد ریاضتی جهت تخریب اقتصاد مقاومتی است. منظور از اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان به همراه مدیریت مدبرانه و جهادی است. اگر بخواهیم ارکان مهم اقتصاد مقاومتی را برشمریم می توانیم به ابعاد مهم «استفاده از همه ی ظرفیت های مردمی و دولتی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع مالی و ارزی، مدیرت مصرف، استفاده از شرکت های دانش بنیان، نخبگان و ایده پردازان و در آخر کاهش استفاده از نفت و کنترل نفت و ...» اشاره کنیم.
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین دهقانی مسئول نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ضمن تبریک سال نو گفت: در اداره ی دانشگاه سه مسئله ی مهم را باید در نظر داشته باشیم که شامل استفاده از فرصت ها، انجام کار مفید و داشتن اتحاد است. بسیاری از مشکلات مدیریتی کشور از وظیفه نشناسی و فرصت سوزی برخی مسئولین ناشی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین دهقانی در ادامه بیان کرد: 15 روز از آغاز سال گذشته و با توجه به اینکه ما کار های عقب افتاده زیادی داریم از همین امروز پر تلاش باید کار را به دست بگیرم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پایان گفت: سلامت فکری و رفتاری در اداره امور و برنامه ریزی را باید مبنای مدیریت خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم کارکنان دانشگاه به زیارت قبور دو شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه رفته وبه قرائت فاتحه پرداختند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 745302

وب گردی

وب گردی