تماشاگر با دیدن «آوانتاژ» حالش خوب می‌شود

یک کارشناس در نشست نقد و بررسی مستند «آوانتاژ» در شیراز گفت: "آوانتاژ" تاثیر مثبت امید را از دل سیاهی بیرون می‌کشد و تماشاگر با دیدن آن حالش خوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر دریافتی، پس از نمایش فیلم مستند «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت در شیراز، 16 فروردین ماه نشست نقدو بررسی آن در پردیس سینمایی «گلستان» با حضور محمد کارت کارگردان، آبان عسکری تهیه‌کننده و اسماعیل علیزاده تدوینگر برگزار شد.

در ابتدای جلسه پرسش و پاسخ دکتر علی آذری به عنوان کارشناس درباره فیلم گفت: معتقدم " آوانتاژ" سینمایی‌ترین فیلم مستندی است که در چندین سال اخیر دیده‌ام، چرا که در همه ابعاد تکنیک و محتوا به حرفه‌ای‌ترین شکل انجام شده و دراماتیزه کردن موقعیت‌ها و نوع روایت آن کاملا ساختارمند و کم نظیر در سینمای مستند است. اینکه تبدیل به قهرمان می‌شوند بسیار منحصر به فرد است. ما در این فیلم شاهد قهرمان‌هایی هستیم که تماشاگر را با خود نفس به نفس همراه می‌کنند."آوانتاژ" تاثیر مثبت امید را از دل سیاهی بیرون می‌کشد و تماشاگر با دیدن آن حالش خوب می‌شود.

محمد کارت نیز در این جلسه ضمن گلایه از بی توجهی مسئولین فرهنگی شیراز به هنرمندان فعال این شهر و رکود هنری در شیراز عنوان کرد: خوشحالم که فیلم ما تا کنون در هر نمایشی که داشته تماشاگرانش را راضی کرده و بر آنها تاثیر گذاشته است.در این مدتی که اکران عمومی شده خوشبختانه مورد قبول مخاطبانش قرارگرفته و واکنش‌های مثبتی داشته است.امیدوارم هم شما تماشاگران قدر «هنروتجربه» و فیلمهایش را بدانید، هم گروه «هنروتجربه» با برنامه‌ریزی و تبلیغات سرحال‌تر قدر حضور تماشاگرانش را بداند.

آبان عسکری تهیه کننده فیلم نیز درباره روند تولید و تلاش گروه برای اثرگذاری آن چنین گفت: مراحل پیش تولید و تولید و پس تولید این فیلم ۱۸ ماه طول کشید و در تمام این مدت تمرکز فکری من و محمد کارت بر این بود که در "آوانتاژ" زاویه نگاه جدیدی را انتخاب کنیم. دوست داشتیم همه‌ی طیف‌ها فیلم را دوست داشته باشند، نه فقط مخاطب خاص و فکر می‌کنم موفقیت "آوانتاژ" بیشتر به دلیل نگاه تازه ای‌ست که به مقوله اعتیاد دارد وگرنه بی‌شمار فیلم در این زمینه ساخته شده است بنابراین مخاطب با سخت‌گیری خاصی این نوع فیلم‌ها را دنبال می‌کند.

اسماعیل علیزاده تدوینگر فیلم نیز درباره روند تدوین توضیح داد: به دلیل همکاری در چند فیلم با محمد کارت نگاه او را کاملا می‌شناسم و تعامل فکری مناسبی با هم داریم. در این فیلم، کارت بسیار پخته‌تر عمل کرد و تولید به لحاظ کیفیت کاملا حساب شده و سالم انجام شده بود. این محاسبه دقیق کارگردان در زمان فیلمبرداری کار تدوین را راحت‌تر می‌کرد و تکلیف کاملا مشخص بود."آوانتاژ" در بین فیلم‌هایی که در چند سال اخیر تدوین کرده‌ام و بیشتر آثار همکارانم کاملا بر روی میز تدوین فیلم شدند، متمایز است و کاملا مسئولیت روایت و چیدمان کلی به عهده کارگردان بوده و تدوین این نگاه را تنها منسجم‌تر کرد.

برای «آوانتاژ» که هم اکنون در گروه سینمایی «هنروتجربه» سراسر کشور نمایش دارد به دلیل استقبال تماشاگران شیرازی، دو سانس فوق‌العاده در روز جمعه ۱۸ فروردین در پردیس سینمای «گلستان» اختصاص داده شد.

«آوانتاژ» که در دو جشنواره سینماحقیقت و فجر مورد توجه قرار گرفت، روایتگر زندگی کنونی تعدادی کارتن خواب رو به بهبود است که مسیر بازپروری را طی می‌کنند.

محمد کارت پیش از این مستندهای «خون‌مردگی» ، «بختک» و «معلق» را کارگردانی کرده است.

دریافت کننده: محمد بهتری راد

503

کد خبر: 745334

وب گردی

وب گردی