معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن تا یک ماه دیگر به همدان می رسد/ آغاز ریل گذاری به سمت سنندج

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا یک ماه دیگر استان همدان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می‌شود، گفت: همچنین از یک ماه دیگر علمیات ریل گذاری به سمت سنندج آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ خیرالله خادمی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات قابل توجه و ملموسی در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل رخ داده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته در بخش ساخت و توسعه انواع راه در سطح کشور اقدامات موثری انجام شده به طوری که تنها در استان کردستان 105 کیلومتر بزرگراه قبل از آغاز دولت به 260 کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: اعتباری معادل 220 میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه ها هزینه شده است و همچنین در این استان 800 کیلومتر انواع راه با اعتباری معادل 510 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به عملیات اجرایی کریدور شماره 10 (از بندر امام تا بازرگان) که بخشی از این کریدور از استان های غربی می گذرد، گفت: یکی از کریدورهای مهمی که در دو سال گذشته تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت، کریدور بزرگراهی شمال-جنوب غرب کشور با عنوان کریدور شماره 10 است که 320 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد.

خادمی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند چشم انداز توسعه ای برای تمام استان های غرب کشور باشد، ادامه داد: در دولت یازدهم 160کیلومتر از این کریدور مورد بهره برداری قرار گرفته که 60 کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در ایام نوروز هم بخشی از آن با حضور ریاست محترم جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این پروژه اظهار تمایل کردند، افزود: 400 میلیارد تومان پروژه از کریدور شماره 10 به مناقصه رفته است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های ریلی در استان های غربی کشور گفت: پروژه ریلی استان کردستان در حال ساخت است. برای اتصال استان کردستان به شبکه ریلی باید از همدان عبور کنیم و برای ساخت این پروژه باید 419 کیلومتر ریل گذاری می شد که 268 کیلومتر از این ریل گذاری تا همدان، یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

خادمی افزود: زیرسازی 150 کیلومتر باقی مانده ، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم که عملیات ریل گذاری آن به سمت سنندج را هم از همان یک ماه دیگر شروع کنیم.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 745387

وب گردی

وب گردی