ناتو: ۲۰۱۷، سال شکست داعش در افغانستان است

هیات "پشتیبانی قاطع" ناتو در افغانستان اعلام کرد، هدفش در سال ۲۰۱۷ شکست داعش در افغانستان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری پژواک، ویلیام سلاوین، سخنگوی هیات "پشتیبانی قاطع" ناتو در افغانستان در یک نشست خبری با حضور دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در کابل گفت: ما می‌دانیم که سال ۲۰۱۷ با چالش‌هایی بسیار بزرگ روبه‌رو هستیم اما به آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان ادامه می‌دهیم تا آنها بتوانند این کشور را به ثبات برسانند.

وی ادامه داد: نیروهای افغان نسبت به ۲۰۱۶، بیست درصد قدرتمندتر شده‌اند. نیروی هوایی این کشور اخیرا چهار جنگنده A-۲۹ دریافت کرده است. هدف ما در سال جاری میلادی شکست داعش در افغانستان است. این گروه در افغانستان پناهگاه برای خود در نظر گرفته است. ما به آنها هشدار می‌دهیم که اگر به افغانستان بیایند، یا کشته یا دستگیر می‌شوند.

این مقام ارشد ناتو در افغانستان همچنین گفت: ۲۰۰ نیروی داعش و القاعده در حملات هوایی در ننگرهار از ۲۱ مارس سال جاری میلادی کشته شده‌اند. داعش ۵۰ درصد از نیروهای خود را به همراه دو سوم از مواضعش در مناطقی که پیشتر در افغانستان تحت کنترل داشت، از دست داده است.

سخنگوی هیات ناتو در افغانستان در ادامه صحبت‌هایش گفت: این هیات ۷ / ۲ میلیون دلار برای بازسازی بیمارستان نظامی "سردار داوود خان" در کابل اختصاص داده است.

وی همچنین به سوالی درباره این که آیا روسیه یا هر کشور دیگری می‌تواند به افغانستان برای مقابله با تروریسم کمک کند یا خیر، گفت: این کمک‌ها باید از روش‌ها و مسیرهای قانونی صورت گیرد نه با حمایت از طالبان در این کشور. گسترش طالبان در افغانستان به نفع این کشور و مردمش نیست.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: حسین نقاشی

کد خبر: 745392

وب گردی

وب گردی