دانشگاه آزاد اسلامی بسترهای اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است/دانشگاه آزاد اسلامی مانع خروج میلیاردها دلار ارز از کشور شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه اعضای هیات رییسه و روسای استان ها عصر روز چهارشنبه به دیدار نوروزی آیت الله سید حسن خمینی و خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) در جماران رفتند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در این دیدار ضمن تبریک سال نو ودرود و سلام به روح پر فتوح امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار فقید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال اولین سالی است که بدون حضور بنیانگذار دانشکاه آزاد اسلامی دور هم جمع شده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بسترهای مناسب اقتصاد دانش بنیان که همان اقتصاد مقاومتی است را فراهم کرده است، گفت :امروز این دانشگاه دارای بیش از 113 مرکز رشد است که بالغ بر هزار و 131 شرکت ، واحد و هسته فناور در آن مستقرند و همچنین تا کنون 18 شهرک فناوری آزاد در استان ها شروع به کار کرده اند و ١١٠٩ محصول دانش بنیان تولید شده است.

وی افزود: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید برای دوام و قوام اقتصادی و اثر بخشی بیشتر در جهت برنامه های اقتصاد دانش بنیان گام بردارند.

دکتر میرزاده همچنین به اجرای طرح ساها اشاره کرد و گفت: در طرح ساها بیش از ١١هزار آزمایشگاه و کارگاه در کنار هم جمع شده اند و پژوهشگران و محققین کشور می توانند از این امکانات استفاده کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی گنجینه علمی برای کشور است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به حضور بیش از ٦٨ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای بی نظیر و گنجینه علمی، فرهنگی، پژوهشی برای کشور است.

وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: نیمی از فارغ التحصیلان کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند. این دانشگاه با فراهم کردن امکان تحصیل جوانان مانع از خروج آنان از کشور و به تبع آن مانع از خروج میلیاردها دلار ارز شد که تمامی این اقدامات حاصل تفکرات دوراندیشانه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی همچنین به رتبه این دانشگاه در تولید جهانی علم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و بر اساس اطلاعات پایگاه‪ESI رتبه این دانشگاه در تولید علمی جهان ۱٥٥ است، هدف ما این است در سه سال آینده به رتبه زیر ١٠٠ در بین دانشگا‌ه‌های جهان برسیم. همچنین برنامه داریم تا ظرف سه سال آینده سهم این دانشگاه در تولید علمی کشور را به ۴۰ درصد برسانیم.

دکتر میرزاده در پایان با اشاره به کمک یک میلیون تومانی امام خمینی(ره) برای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین و مهم ترین دانشگاه های کشور است بدلیل کمک امام خمینی (ره) و انفاس قدسی ایشان است.

دیدار با خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی

همچنین در ادامه این بازدید ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با هیات همراه برای ادای احترام در منزل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) حضور یافتند و با خانواده ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

خبرنگار و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745402

وب گردی

وب گردی