برگزاری انتخابات الکترونیکی در 150 شهر

نایب رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا گفت: برای نزدیک 150 شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدجواد کولیوند نایب رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حاشیه همایش دبیران نظارت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قانون اجرای انتخابات شورای شهر را به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم بیان داشت: ماده 73 قانون نظارت شوراها را به مجلس سپرده‌ایم که در هر استان 3 نماینده مجلس به عنوان هیات عالی نظارت تعیین می‌شود.

وی افزود: تایید صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی که همان فرمانداری‌ها هستند، از 6 تا 17 فروردین انجام می‌شود و 10 روز به دستگاه‌ها اجازه داده شده است که به استعلام‌ها جواب دهند.

کولیوند تصریح کرد: از امروز کار هیات‌های اجرایی به صورت بررسی پرونده‌ نامزدها به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت و پس از آن تعداد زیادی از این عزیزان ممکن است تایید و تعدادی رد صلاحیت شوند. کسانی که تایید یا رد صلاحیت می‌شوند پرونده‌هایشان باید به هیات نظارت همان بخش ارائه شود. تایید یا رد هیات اجرایی دال بر تایید یا رد نهایی نیست.

نایب رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: ان دسته از پرونده هایی که توسط هیات نظارت بر شوراها تایید شدند که کار خود را ادامه می دهند اما رد صلاحیت شده ها دو روز فرصت دارند که اعتراض کنند و هیات بالادستی هم یک هفته فرصت دارند جواب بدهند.

وی گفت: اگر در روستا کسی رد شود به شهرستان مراجعه می کند و اعتراض خواهد کرد و اگر در شهرستان رد صلاحیت شد اخرین مرتبه به استان مراجعه می‌کند و در آنجا نظر نهایی راجع به نامزد داده خواهد شد.

نایب رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: اگر در شهر شکایت وجود داشت به هیات عالی استان شکایت خود را ارائه می دهند و این هیات نظر نهایی خود را می‌دهد. اگر در این مرحله هم نامزد رد صلاحیت شد اعتراض خود را به هیات مرکزی ارائه دهد.

کولیوند درباره انتخابات الکترونیکی گفت: برای اولین بار «آی تی» مجلس و وزارت کشور با هم بررسی های لازم را انجام دادند و برای تمام شهرهای دارای 7 و 9 نفر نماینده در شورا به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. نزدیک 150 شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود و البته این بستگی به ظرفیت دارد که در این دوره همین 150 شهر خواهد بود.

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 745404

وب گردی

وب گردی