توانمندی های علمی، باعث درخشش در عرصه های بین المللی می شود

مراسم اختتامیه ی دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2017، با حضور معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس کمیته ی ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در سالن خلیج فارس برگزار شد، دکتر عراقچی ضمن تبریک سال نو، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای سال جدید در این محفل علمی حضور یافتم، امیدوارم جوانان این کشور با نشاط فراوان در تمام ایام سال در همه عرصه های کشور حرکت رو به پیشرفتی داشته باشند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: قدرت ملی هر کشور از عناصر مختلفی تشکیل شده است و توانمندی علمی باعث می شود آن کشور در عرصه های بین المللی بدرخشد و این همان امر مهمی است که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و از سال های قبل حرکت علمی رو به رشدی را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد موفقیت در حوزه نانو تکنولوژی همپای هوش مصنوعی و دانش رباتیک در عرصه بین المللی هستیم.

عراقچی در پایان افزود: اینکه در مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران، کشورمان در میان ۱۴ کشور شرکت کننده، مقام کسب می کند، نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و دانش پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن قدردانی از برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، گفت: برگزاری این قبیل مسابقات به منظور ارائه آخرین دستاوردهایی است که پژوهشگران جوان کشور موفق شدند محصولات شان را به عرصه نمایش بگذارند و در حقیقت این اتفاق یک رخداد ارزش آفرین است که در جوانان غرور ایجاد می کند.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی افزود: تیم های شرکت کننده قطعا دارای اعتماد به نفسی هستند که این توانمندی را در خود احساس می کنند و می توانند در عرصه بین المللی بروز دهند.

وی در پایان یاد و خاطره ی آیت اله هاشمی رفسنجانی را به عنوان بنیان گذار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، گرامی داشت.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم، از تمامی دست اندکاران برگزاری دوازدهمین دوره ی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2017، قدردانی کرد.

دکتر موسی خانی گفت: پژوهشگرانی که در این مسابقات شرکت می کنند، در مسیر پیشرفت علم رباتیک قدم برمی دارند و قطعا می توانند در صنعت نیز دستاوردهای خوبی را به ارمغان بیاورند.

وی افزود: سرمایه گذاری در این حوزه هم در ایران و هم در خارج از کشور آینده درخشانی را رقم می زند.

رییس کمیته ملی ربوکاپ کشور تصریح کرد: دنیای امروز با علوم رباتیک در صنایع پزشکی، خانگی، خودروسازی و ... موفق خواهد بود.

شایان ذکر است؛ دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2017، از 16 تا 18 فروردین ماه 1396 به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران، بانک ملت، بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شرکت یونیلیور، صندوق حمایت از صنایع الکتریکی (صحا)، شهرداری قزوین، شهرداری تهران، موسسه اعتباری ثامن الائمه، بانک شهر، بانک سینا، بانک پاسارگاد، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، هتل های بین المللی پارسیان آزادی تهران و شرکت رایتل در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

200/202

کد خبر: 745471

وب گردی

وب گردی