برای تغذیه دانشجویان 1200 میلیارد تومان کمبود اعتبار داریم

رییس صندوق رفاه دانشجویان از کمبود 1200 میلیارد تومان اعتبار در بخش تغذیه دانشجویان خبر داد و گفت: صندوق رفاه ردیف اعتبار مشخصی با عنوان تغذیه دانشجویان ندارد اما از درآمدهای اختصاصی خود بودجه ای را برای رفع مشکلات دانشجویان در این حوزه اختصاص می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس ذوالفقار یزدان مهربا اعلام این مطلب به مهم ترین برنامه‌ها صندوق رفاه دانشجویان در حوزه تغذیه دانشجویان برای سال جاری اشاره کرد و گفت: ما در حوزه تغذیه بالغ بر 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که البته اعتباری هم در این زمینه در اختیار دانشگاه‌ها وجود دارد بطوریکه در حال حاضر برخلاف گذشته ردیفی در صندوق رفاه دانشجویان با عنوان تغذیه وجود ندارد و امروزه دانشگاه‌ها می توانند در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشند و صندوق رفاه فقط نقش راهبری را در این زمینه انجام می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد:صندوق رفاه دانشجویان از طریق درآمد اختصاصی خود مبلغی را در نظر گرفته تا با کمک آن مشکلات تغذیه دانشجویان را حل و فصل کند. دراین راستا یکی از اقدامات خوبی که در این راستا در سال گذشته صورت گرفت تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی بود. خوشبختانه این امکان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیرگذار است چرا که قبل از آن حدود 30 تا 40 درصد هدر رفت انرژی و دور ریز غذا در قسمت آشپزخانه های سنتی صورت می‌گرفت.

مهندس یزدان مهر یادآور شد: اقدام دیگری که سال گذشته بصورت پایلوت در دانشگاه تبریز و اصفهان انجام دادیم و خوشبختانه نتیجه خوبی نیز گرفتیم موضوع ورود غذای آزاد دانشجویی بود که در حال حاضر برندهای مختلف در دانشگاه بر اساس مجوزی که دریافت می کنند و نظارت‌هایی که صورت می گیرد،‌ غذای خود را عرضه می کنند. البته غذایی که عرضه می شود باید سالم،‌ حلال و از نظر قیمت نیز ارزان‌تر از نرخ بیرون باشد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاهی که ازغذای آزاد استفاده کند از یارانه تغذیه بهره مند می شود و بین 3 تا 4 هزار تومان به هر دانشجو یارانه یا اعتبار تعلق می گیرد و این اعتبار به کارت هوشمند دانشجویان واریز خواهد شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745490

وب گردی

وب گردی