استخدام فرزند شهید نیاز به مصوبه دولت دارد /مدیریت شهری نمی تواند شهدای پلاسکو را شهید ایثارگر محسوب کند

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید ایثارگر محسوب کردن شهدای حادثه پلاسکو در اختیار مدیریت شهری نیست.

به گزارش ایسکانیوز،محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حل مشکلات خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر تهران ۵ میلیارد تومان اعتبار مستقیم در نظر گرفتیم تا بدین وسیله به آن‌ها کمک شود.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی درخواست خانواده شهدای پلاسکو خارج از حوزه اختیارات شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران است، افزود: آن‌ها درخواست دارند که عزیزان شهیدشان، شهید ایثارگر محسوب شوند در حالی که این درخواست در اختیار مدیریت شهری نیست.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تنها رویکردی که می توان دنبال کرد این است که مجلس این امر را به عنوان قانون تدوین و به بنیاد شهید ابلاغ کند.

تندگویان با بیان اینکه برای خانواده شهدای آتش نشان مشکلاتی مانند ایجاد اشتغال برای فرزندانشان وجود دارد، گفت: به طور مثال اگر بنده بخواهم فرزند این شهیدان را به یک نهادی برای استخدام معرفی کنم، بدون شک نامه شهرداری و شورای شهر فایده ندارد اما اگر از بنیاد شهید بتوانند نامه بگیرند، استخدام آن‌ها در اولویت قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: استخدام فرزند شهید نیاز به مصوبه دولت دارد و همچنین در بحث معافیت از سربازی با نامه شهرداری نظام وظیفه کاری انجام نمی دهد.

تندگویان یادآور شد: به عقیده بنده کسی که برای حفظ جان آدم های دیگر جان خود را فدا می کند شهید ایثارگر است.

وی با تاکید بر اینکه محیطبانان و آتش نشانان در خصوص شهید خدمت شمرده شدن مشکل دارند، گفت: تفاوت ها خیلی زیاد است، چراکه شهید خدمت تنها یک عنوان تشریفاتی دارد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای شهید محسوب کردن مرزبانان قانون داریم، تصریح کرد: متاسفانه آتش نشانان هنوز هم جزء مشاغل سخت محسوب نمی شوند، چراکه درخواست ما به مرحله اجرایی نرسیده و قانون هنوز در مجلس مشکل دارد.

تندگویان ادامه داد: تنها مجلس می تواند به عنوان حکم حکومتی به موضوعاتی این چنینی ورود پیدا کند و افراد را شهید ایثار محسوب کند.

وی با بیان اینکه با شهید خدمت شمرده شدن این افراد تنها مستمری بگیر می شوند، تاکید کرد: حتی اگر صندوق بازنشستگی شهرداری بپذیرد که این چنین نیست، باز هم قانونی‌ نیست، چراکه سازمان بازرسی این امر را بررسی می کند و کار سازمان بازنشستگی را غیر قانونی عنوان خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخواست داریم کار آتش نشانان را جزء مشاغل سخت محسوب و آن را قانونی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 745549

وب گردی

وب گردی