حضور اصولگرایان در قدرت، به مشکلات کشور اضافه می‌کند

اصولگرایان فراموش کرده‌اند مردم به خاطر اشتباهات آن‌ها در سال 92 دست به دامن روحانی شدند. مردم به مرد مذاکره رای دادند تا او از طریق دیپلماسی و اعتدال، مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه قانون نوشت، اصولگرایان عزم خود را برای شکست روحانی جزم کرده‌اند. آن‌ها تمام سرمایه و شاید بهتر است بگوییم آبروی خود را وارد صحنه رقابت کرده‌اند تا روحانی را تبدیل به اولین رییس جمهور 4 ساله ایران کنند.


اصولگرایان در تلاش هستند تا دولت روحانی را به مردم به گونه‌ای معرفی کنند که گویی تمام مشکلات کشور، حاصل مدیریت رییس جمهور مستقر است. گویی از ابتدای انقلاب تا به امروز این تنها حسن روحانی بوده است که مدیریت اجرایی کشور را به عهده داشته و دیگران تنها نظاره گر بوده‌اند. فردی که به امور ایران آشنایی ندارد اگر سخنان این روزهای اصولگرایان را بشنود و نوشته‌های آنان را بخواند با خود فکر می‌کند محافظه‌کاران ایران بعد از سال‌ها دوری از امور اجرایی و کشورداری می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند و سعادت و خوشبختی را به ایران هدیه بدهند!برای مثال بیایید سخنان علیرضا زاکانی در همایش جمنا را با هم مرور کنیم. او گفته است:« با یک برنامه 4 ساله می‌توان فقر را از کشور ریشه‌کن کرد. امیرکبیر همه اقدامات خود را در طول سه سال انجام داد و نیروهای انقلاب نیز می‌توانند با وحدت و همدلی و انسجام کشور را به پیشرفت برسانند».

سوالی که در این میان و بعد از شنیدن این سخنان می‌شود از اصولگرایان پرسید این است که شما که معتقد هستید مشکلات کشور از جمله فقر در 4 سال قابل حل است چرا در 12 سال حضور در مجلس و حداقل 4 سال اول دولت احمدی نژاد نتوانستید کشور را آباد کنید؟ به نظر می‌رسد اصولگرایان بر اساس اصلی که می‌گوید مردم ایران فراموش کار هستند می‌خواهند بازهم به قدرت برگردند. اما گویی خود اصولگرایان فراموش کرده‌اند مردم به خاطر اشتباهات آن‌ها در سال 92 دست به دامن روحانی شدند. مردم به مرد مذاکره رای دادند تا او از طریق دیپلماسی و اعتدال، مشکلات کشور را حل کند.

البته شاید اصولگرایان در انتخابات 96 می‌خواهند از معجزه استفاده کنند. در غیر این صورت تاریخ نشان داده است حضور اصولگرایان در قدرت، بیشتر به مشکلات کشور اضافه می‌کند تا از آن‌ها کم کند. اصولگرایان ابتدا باید پاسخگوی عملکرد خود در زمان قدرت باشند و بعد به سوی نقد روحانی بروند. هنوز سوال‌های بی‌پاسخی از حضور 12 ساله آن‌ها در قدرت باقی مانده است که باید به آن جواب بدهند. نمی‌شود بدون پاسخگویی، خود را در معرض رای مردم قرار بدهند. بهتر است آن‌ها بگویند در آن زمان چه گلی به سر کشور زده‌اند که می‌خواهند بعد از روحانی کشور را گلستان کنند.

300/302

کد خبر: 745589

وب گردی

وب گردی