امیری: انتقادات غیر منصفانه علیه دولت افزایش یافته است

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از داوطلبان انتخاباتی خواست به جای تخریب رقیب خود را اثبات کنند و گفت: در آستانه انتخابات، انتقادات غیر منصفانه علیه دولت افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی هستیم و در دل اسلام، اخلاق و انصاف نهفته است. توصیه ما این است که همه کسانی که در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری حضور دارند؛ اخلاق و انصاف را مراعات کنند و خودشان را اثبات کنند نه اینکه درصدد تخریب طرف های مقابل بر بیایند.

وی ادامه داد: قطعا تخریب نه اخلاقی، نه شرعی و نه قانونی است و قطعا به سود کشور نیست. معتقدیم انتخابات باید در یک فضای کاملا اخلاقی و در عین شور و شعف، آرام برگزار شود.

**بی طرفی اعضای هیات اجرایی مرکزی در انتخابات
عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری همچنین بر بی طرفی اعضای این هیات در برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم تاکید کرد و گفت: نتیجه انتخابات باید باعث اتحاد، انسجام، وحدت ملی و امنیت ملی بیشتر شود.
امیری با بیان اینکه در کشور ما اجرای انتخابات عملا به عهده مردم است، افزود: برگزار کننده انتخابات خود مردم هستند و وزارت کشور تحت نظارت هیات اجرایی کار انتخابات را انجام می دهد.
وی ادامه داد: هر چند تعدادی از اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از مقامات دولتی هستند اما حضور این افراد در هیات اجرایی ارتباطی به سمت اجرایی آنان نداشته و شخصیت حقیقی افراد مورد نظر بوده نه شخصیت حقوقی افراد.
عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا رویکرد ما در برگزاری انتخابات براساس قانون و مقررات خواهد بود و کاملا بی طرفانه به انجام وظیفه در این خصوص خواهیم پرداخت.
امیری تاکید کرد: آن چیزی که برای ما مهم است، برگزاری انتخاباتی کاملا قانونی، سالم، شفاف و روشن است که نتیجه آن افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام جمهوری اسلامی و رییس جمهوری منتخب مردم باشد.
به گفته وی، براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری یک هیات اجرایی مرکزی پیش بینی شده که وزیر کشور تعدادی از شخصیت های سیاسی، مذهبی، دینی و اجتماعی را به هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان معرفی می کند و شورای نگهبان صلاحیت ها آنان را بررسی و افراد تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور معرفی می کند.
عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات یادآور شد: وزیر کشور نیز از افراد تایید شده دعوت می کند و دعوت شدگان هفت نفر را به عنوان عضو اصلی و چهار نفر را به عنوان عضو علی البدل هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می کنند که هفته گذشته وزیر کشور این دعوت را انجام داد و هفت عضو اصلی و چهار نفر عضو علی البدل انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، سیدکاظم میرولد، علی اصغر احمدی، حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی، حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب شده اند.
همچنین زهرا احمدی پور و شفیع شفیعی نیا، یحیی آل اسحاق و حبیب الله حقیقی به عنوان اعضای علی البدل برگزیده شده اند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه هفته آینده(22 فروردین) آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

302/300

کد خبر: 745602

وب گردی

وب گردی