پیام تسلیت معاونت علمی رییس جمهوری در پی درگذشت یار دیرین شهید ستاری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پی درگذشت مهندس سید مرتضی ثنایی یار دیرین شهید ستاری، یک پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ورییس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت مهندس سید مرتضی ثنایی یار دیرین تیمسار شهید منصور ستاری، یک پیام تسیلت صادر کرد.

متن کامل پیام تسلیت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شرح ذیل است:

«آسمان جاذب روان انسان است؛ زمین مجذوب تن. مردان بزرگ، بی چشمداشت، چشم ها را به شکوه اشرفیت شان، روشن نگاه می دارند و مادامی که نام این والامردان، به بانگ مرگ، یادآوری می شود؛ امید می بندیم که باز هم خستگی ناپذیران در این سرزمین، همچنان با پافشاری بر بی نشانی، نشان از حقیقت و سربلندی می گیرند و به گُل می نشانند.

آقا «سید»؛ یار دیرین شهید ستاری، در آشیانه هایی که «آذرخش» بارها پا گرفت و پرگشود و پرواز را تجربه کرد، با آن فروتنی همیشگی اش، با عرق ریزان روزهای بسیارش، هیچ گاه احساس یأس نکرد. توفیق درک و نظاره برخی از تلاش ها را در این راه شاهد بودم. اینها همچنان در خاطرم زنده می ماند. آن زمان که به همراه ایشان، خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و نشان درجه یک هنری را دریافت کردیم، از چهره پرچراغ اش، می شد آرزوها و ایده ها و رویاهای بسیار را شکار کرد. مهندس والامقام «ثنایی» عزیز برای آرامش آسمان ایران عزیز، در کنار پدر زحمات فراوان کشید، امیدوارم که تلاش های خستگی ناپذیر و دانش بنیان جوانان عزیز سرزمین مان، روح بلند ایشان را با آرامش ابدی قرین سازد.

درگذشت مهندس سیدمرتضی ثنایی را به خانواده محترم ایشان، رهبر فرزانه انقلاب و مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنم و از باری تعالی، پایداری راه آن مرحوم را برای سربلندی این مرز و بوم خواستارم

مرحوم مهندس ثنایی در طراحی و ساخت جنگنده آذرخش نقش موثری در کنار شهید ستاری داشت. وی همچنین سابقه 60 ماهه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را در کارنامه خود داشت. وی مهر ماه سال ۱۳۷۶ مفتخر به دریافت نشان درجه یک هنری از دستان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شد. آن مرحوم در ۶۵ سالگی بر اثر عارضه بیماری هفته گذشته دارفانی را وداع گفت.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745627

وب گردی

وب گردی