جنایت جدید داعش در حق ده‌ها فراری‌ موصل و استفاده مجدد از گازهای سمی

داعش به عملیات وحشیانه‌ در زمینه کشتار دسته جمعی شهروندان عراقی موصل ادامه می‌دهد و در این راستا دست به اعدام ساکنانی کرده که قصد فرار از شهر را داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی عراق اعلام کردند که شبه نظامیان داعش ده‌ها تن از غیرنظامیان را که سعی داشتند طی روزهای گذشته از شهر موصل فرار کنند کشته و شماری از اجساد را از کابل برق آویزان کردند.

در عین حال شورای امنیت کردستان عراق نیز اعلام کرد که ۱۴۰ تن از غیرنظامیان طی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه گذشته توسط داعش کشته شده‌اند.

شخصی در گفتگو با این خبرگزاری گفت، جسد یکی از نزدیکانش به همراه سه جوان دیگر که قصد فرار داشتند را آویزان بر کابل برقی در روستای «التنک» یافته است.

این شاهد افزود: این صحنه بسیار دلخراش و تکان دهنده بود.

یکی از ساکنان محله الفاروق واقع در مسجد النوری نیز در گفتگو با خبرگزاری مذکور گفت که بیش از ۴۰ غیرنظامی در بخش قدیمی موصل در حالیکه قصد فرار از دست شبه نظامیان داعش را داشتند، کشته شدند.

از سوی دیگر یک منبع داخلی دیگر از محله «الشهوان» واقع در این بخش از کشته شدن خانواده‌ای شش نفره از جمله یک پیرزن خبر داد.

یک زن نجات یافته از دست داعش نیز گفت، نزدیک بود او، همسر و فرزندانش به دست داعش کشته شوند چون شبه نظامیان داعش که گروه متشکل از ۳۰ تن را که در حال فرار بودند، دستگیر کردند.

این شهروند عراقی که به منطقه تحت کنترل نیروهای امنیت عراقی رسیده بود، گفت: کیف‌هایمان را که حاوی طلا و پول بود گرفتند و هنگامی که آنها مشغول بازرسی کیف‌های ما بودند ما با استفاده از تاریکی مطلق از طریق برخی خانه‌ها گریختیم.

او در ادامه گفت: من می‌ترسم این (خانواده‌ها) که در چنگ داعش هستند دچار سرنوشت ناگوار دلخراشی شوند.

همچنین یک مقام امنیتی در شهر موصل اظهار داشت که تعداد از غیرنظامیان در اثر حمله خمپاره‌ای به محله المهندسین در شرق موصل زخمی شدند.

این منبع گفت: تعدادی از غیرنظامیان در اثر حمله خمپاره‌ای به نزدیکی مسجد جامع "وجیه" در محله المهندسین زخمی شدند.

وی تاکید کرد، خمپاره‌ها نمازگزاران را در هنگام خروج از مسجد هدف قرار داد که اکثر شان مردان‌، جوانان و کودکان بودند.

همچنین یک مقام امنیتی اعلام کرد، داعش برای چهارمین بار از گاز کلر در بمباران غیرنظامیان استفاده کرد این بار در بخش قدیمی موصل در غرب دست به این جنایت زد و تعداد قربانیان آن نامشخص است.

نجم عبدالله جبوری، فرمانده عملیات نینوا نیز اعلام کرده است به دلیل اجتناب از تلفات بیشتر در بین غیرنظامیان عملیات در غرب موصل با کندی پیش خواهد رفت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 745659

وب گردی

وب گردی