ابوطالبی: بکارگیری سلاح شیمیایی، جنایت بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه آن را نقض مقررات و قوانین بین المللی و زمینه سازی جهانی برای حمایت از تروریست ها دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در مطلبی در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به اینکه ایران نخستین قربانی سلاح های شیمیایی است، نوشت: بکارگیری سلاح شیمیایی، جنایت بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ لذاهمه باید درمقابله قانونی و وسیع باآن متحد باشند. اما نقض مقررات وقوانین بین المللی و حمله به یک کشورمستقل، بالا بردن احتمال رویارویی قدرتها و تغییر آرایش نظامی،اجباربه توقف تعهدات منطقه ای،و... زمینه سازی جهانی برای حمایت ازتروریست ها است؛ گامهایی که به خشونت بیشتر و کشتارانسانها دامن زده، وثبات منطقه راهم به مخاطره می اندازد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه هشدار داد: تنها نتیجه اقدامات غیرقانونی وخلاف عرف و مقررات جهانی، فرعی شدن مبارزه با خشونت و متلاشی کردن تلاش های تقریبا هماهنگ درمبارزه با تروریسم، خواهد بود.

ابوطالبی یگانه راه دستیابی به امنیت وثبات وحل معضل منطقه را جدیت در مقابله با تروریسم،مبارزه باخشونت ازسوی قدرتهای موثر و روی آوری به مذاکره سیاسی دانست.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 745672

وب گردی

وب گردی