مالکی: حمله آمریکا به سوریه اهدافی فرای ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد

معاون رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد: حمله آمریکا به سوریه اهدافش فراتر از ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضعش درباره دخالت نظامی آمریکایی در سوریه گفت: حمله آمریکا به سوریه فراتر از ادعای بکارگیری سلاح‌های شیمیایی بوده و استفاده از زور علیه کشورها امری خطرناک است.

مالکی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد این حمله آمریکا به سوریه پیامی به حاکمان وحشت زده منطقه است که بگوید این شیوه همکاری و تعامل ما با شما این گونه است و برای هدف قرار دادن کشوری با حاکمیت مستقل نه به تحقیق و بررسی دقیق موضوع و نه به قطعنامه بین‌المللی نیازی نداریم.

وی ادامه داد: برای تشخیص عامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جهت محکوم کردن یا محاکمه آن منطق و قانون حکم می‌کند که تحقیقات دقیقی انجام شود اما هنوز متاسفانه این حاصل نشده و حتی کمیته‌ای برای تحقیق و بررسی هم ایجاد نشده و اگر این اتفاق ثابت شود نیاز به قطعنامه بین‌المللی برای مداخله نظامی در کشور دیگر است.

مالکی افزود: اعمال زور علیه تروریست‌ها قابل توجیه است اما علیه کشورها امری خطرناک است.

طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، در پی بمباران هوایی منطقه خان شیخون در حومه ادلب با گازهای سمی حداقل ۷۲ تن از غیرنظامیان که ۲۰ تن آنها خردسال بودند کشته و ده‌ها تن مورد اصابت قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 745712

وب گردی

وب گردی