متهم پرونده وزیر بهداشت دستگیر شد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمی که برای بالا بردن تعداد اعضای کانال شبکه اجتماعی خود به وزیر بهداشت توهین کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: پرونده‌ای با موضوع منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت به شکوائیه وزارت بهداشت‌ و آموزش پزشکی به این پلیس واصل شد که نماینده شاکی اعلام داشت، شخص یا اشخاصی ناشناس با راه‌اندازی کانالی در یک شبکه اجتماعی اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع و نسبت دادن به وزیر محترم بهداشت کرده و این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص با انجام اقدامات فنی و رایانه‌ای از جمله ردیابی اینترنتی گرداننده اصلی شبکه اجتماعی شناسایی و به پلیس انتقال یافت.

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه گفت: متهم در پلیس فتا به جرم خود معترف و انگیزه خود را بالا بردن تعداد اعضای کانال خود و کسب درآمد اعلام کرد. همچنین پرونده پس از جمع آوری ادله لازم به همراه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

سرهنگ کاکوان با هشدار به شهروندان محترم گفت: مطابق قانون جرایم رایانه‌ای انتشار هرگونه مطلب کذب و نشر اکاذیب‌، مشمول قوانین جرایم رایانه‌ای بوده و مرتکب آن از سوی دستگاه قضایی و پلیس فتا پایتخت تعقیب و پیگرد قانونی می‌شود، لذا صاحبان کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که نوشتن اخبار و یا مطالب خلاف واقعیت برعلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بالاخص قشر زحمت‌کش جامعه پزشکی جرم محسوب شده وبا مجرمین به شدت برخورد خواد شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنید.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 745716

وب گردی

وب گردی