معاون معدوم صدام اظهارات ترامپ را مثبت ارزیابی کرد!

بر اساس یک گزارش، عزت دوری که پیش از این خبر مرگ وی منتشر شده بود، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، عزت دوری، دبیرکل حزب بعث عراق -که پیش از این خبر مرگ وی منتشر شده بود- به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این حزب سخنرانی جدیدی ایراد کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در این سخنرانی خود گفت: تدابیر اتخاذ شده برای ریشه کن کردن حزب بعث در عراق با شکست مواجه شده است. وی افزود: عراق در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد و شرایط امنیتی ناگوار و گسترش فساد مالی و اداری و درگیریهای سیاسی در این کشور همچنان در جریان است.

معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق افزود: ما اظهارات ترامپ را قبل و بعد از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دریافت و بررسی کردیم و آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم، به ویژه این اظهارت وی که گفت: «بزرگترین اشتباهی که آمریکا در تاریح خود مرتکب شد حمله به عراق بوده است».

وی ادامه داد: دو مسئله تلخ و دردآور عراق را فراگفت. یکی جنایت حمله به عراق و اشغال آن است و دیگری جنایت به آتش کشیدن حلبچه است که صدها نفر از زنان و مردان و کودکان کرد ما بدون هیچ گناهی در آن قربانی شدند. وی گفت این جنایت را هر کس که مرتکب شده باشد محکوم است.

این اظهارات در حالی به نقل از معاون دیکتاتور پیشین عراق منتشر می‌شود که پیش از این خبر کشته شدن وی منتشر شده بود.

شایان ذکر است حزب بعث متلاشی شده حزبی است که در دمشق و در سال 1947 د ردمق پایتخت سوریه ، تاسیس شد و از انقلاب هشت مارس سال 1963 تاکنون در سوریه باقیست، اما درعراق از 17 ژوئیه سال 1968 تا سرنگونی رژیم صدام در تاریخ 9 آوریل سال 2003، ادامه داشت که پایان آن با حمله نیروهای ائتلاف آمریکا و انگلیس صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 745729

وب گردی

وب گردی