ساخت کاملترین مجموعه تعمیر مترودر خط 4  / پایانه متروی کلاهدوز فردا افتتاح می شود

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران از افتتاح پایانه متروی کلاهدوز در خط 4 متروی تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مازیار حسینی در این باره گفت: با افتتاح این پایانه امکان تعمیر ونگهداری قطارهای متروی خط 4 توسعه پیدا کرده و به این ترتیب کاهش سرفاصله حرکت قطارها ، کاهش مدت زمان سرویس های فنی دوره ای و نیز مدیریت بهتر ناوگان ممکن خواهد شد.

وی از پایانه متروی کلاهدوز به عنوان یکی از بزرگترین و کاملترین مجموعه های پایانه ای مترو در کشور یادکرد و افزود این پایانه 16 هکتار مساحت داردکه در آن یک فضای مسقف به وسعت 20 هزار متر مربع ساخته شده است که قابلیت نگهداری 20 رام قطار مترو فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد : در حال حاضر 5/8 کیلومتر ریل‌گذاری در این پایانه انجام شده و 23 سوزن در طول این مسیرجانمایی و نصب شده است ضمن آنکه برج مراقبت ، پست برق و سایر بخش های فنی و اجرایی جهت ارائه سرویس کامل در خط 4 ایجاد شده است.

به گفته حسینی، در آینده ای نزدیک همه خطوط مترو در ابتدا و انتهای خود دارای یک مجموعه پایانه ای کامل خواهند شد تا ضمن فراهم آمدن امکان نگهداری و سرویس مناسب، سرفاصله حرکت قطارها کاهش پیدا کنند.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود : پایانه متروی کلاهدوز در مرحله بعد توسعه پیدا کرده و علاوه بر ایجاد سوله های جدید تعمیر و نگهداری 20 کیلومتر ریل گذاری جدید نیز در آن انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 745748

وب گردی

وب گردی