عرضه حدود 15 عنوان کتاب چاپ اول  توسط انتشارات فرهنگ معاصر

با نزدیک شدن به برگزاری سی امین دوره نمایشگاه کتاب تهران، انتشارات فرهنگ معاصر نیز در تلاش است حدود 15 عنوان کتاب چاپ اول را  برای سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کند.

به گزارش ایسکانیوز، انتشارات فرهنگ معاصر برای نمایشگاه امسال، حدود 15 عنوان کتاب چاپ اول را برای عموم کتاب دوستان و اهالی نشر عرضه خواهد کرد.

از جمله کتاب هایی که انتشارات فرهنگ معاصر بنا دارد در مدت باقی مانده تا نمایشگاه کتاب به چاپ برساند می توان به کتابهای پیش رو اشاره کرد:

"فرهنگ فارسی" ویرایش دوم شامل بیش از یکصد هزار واژه و اعلام، اثر غلامحسین صدری افشار، نسرین حکمی و نسترن حکمی، "فرهنگ معاصر پویا انگلیسی – فارسی" ویراست چهارم اثر محمدرضا باطنی، زهرا احمدی نیا، آزیتا عباسی و "تاریخ کهن قلندریه" نوشته احمد تارگون کارامصطفی و ترجمه مرضیه سلیمانی را شامل می شود.

درباره کتاب "تاریخ کهن قلندریه" می خوانید:

قلندریه جریان مبهم و پر پیچ و تابی است. تاریخ درازی داشته و ریشه های بلند و متداومش از تصوف تا فرهنگ عامه را دربرمی گیرد. قلندریه در ادبیات و شعر نیز بازتاب گسترده یافته و شاعران صوفی مسلک این طریقت را پسندیده و اصطلاحات آن را در جای جای شعرهایشان گنجانده اند. تاریخ قلندران و فرغه های قلندری و نیز عقاید و مناسک و جزئیات فرهنگ و ائین قلندریه از مبهم ترین بخش های تاریخ تصوف محسوب می شود. کلی ترین توجیه برای ظهور قلندریه و بهترین توضیح برای درک عقاید آنان، رویکرد انتقادی شان نسبت به مناسبات اجتماعی، اقتصادی،فرهنگی، اعتقادی و انحطاط عرفانی است بر مبنای آنچه در این کتاب آمده است.

در ادامه از جمله کتابهایی که در سال 95 توسط انتشارات فرهنگ معاصر به چاپ رسیده اند و در سی امین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهند شد می توان به "در جست و جوی فضاهای گم شده" اثر داریوش شایگان اشاره کرد.

در توضیح این کتاب می خوانید: گردآوری این مقالات در قالب مجموعه‌ای واحد، از آن روست که همگی به گونه‌ای حولِ محور هنر شرق و غرب می‌گردند. شناخت راستین یک فرهنگ، صرفاً با درک آثار مکتوب و فلسفی و ادبی حاصل نمی‌شود، بلکه هنر نیز جزئی لاینفک از همان فرهنگ است و چه بسا هنرمندان با بصیرتی به مراتب عمیق‌تر و رساتر، از اسرار و رموز آن فرهنگ پرده برمی‌دارند و سرشت راستین و کُنه روح آن را عیان می‌سازند. بخش نخست مجموعه به مسئله هنر، به ویژه هنرهای بصری و معماری و شهرسازی می‌پردازد و می‌کوشد با مقایسة هنرهای شرق و غرب، وجوه مشخصة هر یک را برجسته سازد.

جلد یکم این کتاب تالیفی، در 220 صفحه با قیمت 35 هزار تومان در قطع رقعی چاپ سال 95 در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

همچنین کتاب تالیفی"پس کوچه" اثر ابراهیم رها با 352 صفحه چاپ اول با قیمت 30 هزار تومان در قطع پالتویی منتشر خواهد شد.

کتاب "رویاهای شرقی – غربی از رویاهای گیل گمش تا کابوس های نیچه" اثر خسرو ناقد دیگر کتابی است که از سوی این ناشر منتشر خواهد شد.

درباره این کتاب می خوانید: رؤیاها به‌گو نه‌ای شگفت انگیز به ما می‌آموزند تا با نرمی و سبکبالی روح خود به جهان‌های دیگر پرواز کنیم و بی‌درنگ، دیگر و دیگرگونه شویم. رؤیا بهترین گواه این مدعاست که ما، نه محکوم به تن دادن به واقعیت‌های تلخ این جهانیم، و نه محبوس در تنگی قفس تن، و نه برده خواسته‌های خوار خویشتن، بلکه در عالم رؤیا قادریم چون پروانه‌ای، از پیله تنیده به تن خود رهایی یابیم، با بال‌هایی رنگارنگ از خیال بر شانه‌هایمان، از تنگ ترین و تاریک ترین سیاهچال‌ها به دوردست‌ترین آسمان‌ها و پهناورترین دریاها و سبزترین سزرمین‌های سرشار از آزادی و هوای تازه پرواز کنیم. آری، انسان با نوشیدن از چشمه جوشان خیال و پرسه زدن در سرزمین رؤیاها، همواره جوان می‌ماند؛ گرچه عمری را طی کرده باشد. و چه بسا که ما بی رؤیا بسیار زودتر پژمرده و پیر می‌شدیم و افسرده از اندوه و افسوس خوار زمان‌های از دست رفته در چاپ اول با بهای 20 هزار تومان عرضه می شود.

کتاب"ژئوپلتیک های جهانی نفت" اثر فلیپ سبی لوپس ترجمه و تحقیق از سید حامد رضیئی:

درباره این کتاب می خوانید: اصطلاح ژئوپلیتیک از واژه یونانی ژئو به معنای زمین و پلیتیک به معنای سیاست تشکیل یافته و به بررسی روابط بین جغرافیای طبیعی و سیاست می پردازد. بنابراین ژئوپلیتیک یکی از شاخه های علوم انسانی است. رودالف چلن استاد علوم سیاسی دانشگاه یوتبوری سوئد در سال 1900 اصطلاح ژئوپلیتیک را معرفی کرد و معتقد بود که ژئوپلیتیک علم دولت است و به عنوان ارگانیسم جغرافیایی در فضا متجلی می شود.

جلد اول این کتاب با ۶۲۴ صفحه در قطع رقعی و قیمت 48 هزار تومان منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

کتاب "فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی" اثر علاءالدین طباطبایی. موضوع این فرهنگ دستور زبان فارسی است. دستور زبان در اصطلاح زبان شناسان شامل ساخت واژه و نحو و واج شناسی و معنی شناسی می شود. اما از دیدگاه سنتی تر دستور تنها شامل ساخت واژه و نحو است و ما در این فرهنگ همین معنا را مد نظر بر واج شناسی، و در موارد بسیار اندکی معنی شناسی، را تنها تا حدی آورده ایم که در ساخت واژه و نحو به کار می آیند.

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی در ۶۴۰ صفحه با قیمت 50 هزار تومان از جمله کتابهای چاپ اولی عرضه شده در نمایشگاه کتاب توسط انتشارات فرهنگ معاصر خواهد بود.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 745800

وب گردی

وب گردی