تلاش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از لغو برکسیت از جانب انگلیس

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در گفتگوهای برکسیت، قصد دارد از لغو اجرای ماده 50 از جانب انگلیس جلوگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایندیپندنت، "مایکل بارنیر" -- مذاکره‌‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در گفتگوهای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) – قصد دارد اقداماتی را انجام دهد تا لندن بدون کسب اجازه از دیگر کشورهای اروپایی نتواند از روند خروج از این اتحادیه انصراف دهد.

بارنیر درخواست کرد اتحادیه اروپا رویکردی اتخاذ کند که انگلیس قادر نباشد بدون کسب تایید 27 کشور اروپایی، روند برکسیت را لغو کند.

این اظهارات در حالی بیان شده است که گفته می‌شود انگلیس ممکن است برای به دست آوردن فرصت بیشتر به منظور حصول یک توافق، به صورت موقت شمارش معکوس تا روز خروج کامل از اتحادیه اروپا را متوقف کند. ترزا می – نخست وزیر انگلیس – ماده 50 قانون اساسی اتحادیه اروپا، مبنی بر آغاز روند رسمی خروج از این اتحادیه را به تازگی به امضا رسانده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است معاهده‌های اتحادیه اروپا، به انگلیس اجازه لغو روند برکسیت را نخواهد داد. با این‌حال، این مسئله تاکنون به دادگاه کشیده نشده است و "برایان کِر" – نگارنده انگلیسی متن ماده 50 – اشاره کرده است که روند برکسیت ممکن است برگشت‌پذیر باشد.

در قطعنامه پارلمان اروپا که در روز چهارشنبه هفته گذشته به تصویب رسید آمده است :"لغو برکسیت مشروط بر تحقق شروطی است که از جانب تمام 27 کشور اروپایی تعیین خواهد شد؛ به همین دلیل، این مسئله نمی‌تواند به عنوان اقدامی برای بهبود شرایط کنونی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا استفاده شود."

با این‌که این قطعنامه الزام‌آور نیست، دستورالعمل‌های ذکر شده به عنوان چارچوبی برای مذاکرات برکسیت خواهد بود. همچنین، اتحادیه اروپا حق وتوی هرگونه توافق میان انگلیس و کشورهای اروپایی را خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 745841

وب گردی

وب گردی