نکاتی برای خانم هایی که تنها سفر می کنند

تنها سفر کردن برای خانم‌ها چالش‌هایی به دنبال دارد که نباید نادیده گرفت. در واقع، شرط اول یک سفر ایمن آگاهی است. 

به گزارش ایسکانیوز، این روزها، خانم‌ها بیشتر و بیشتر تمایل دارند که به تنهایی سفر کنند. تنها سفر کردن مزایای خاص خود را دارد؛ به علاوه، می‌توانید برنامه سفر را همان‌طور که دوست دارید و بدون نیاز به هماهنگی با یک همراه بچینید و برنامه‌ریزی کنید. اما، اگر به اندازه کافی آماده نباشید، ممکن است در طول سفر با مشکلات و دشواری‌های زیادی روبه‌رو شوید. هر چه بیشتر در فضای مجازی درباره سفر بخوانید بیشتر و بیشتر بر هدف خود مصمم می‌شوید، اما قبل از آنکه برای یک ماجراجویی ویژه برنامه‌ریزی کنید و راهی سفر شوید، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

از محتوای چمدان خود آگاه باشید

به همراه داشتن اسباب و وسایل زیاد و غیرضروری نه تنها خطر گم شدن و از دست دادن آن‌ها را افزایش می‌دهد بلکه به این معنا است که در طول سفر باید مراقب وسایل و خرت‌وپرت‌های بیشتری باشید. پس، سعی کنید فقط یک چمدان جمع‌وجور همراه داشته باشید. همچنین، مطمئن شوید که در لیست لوازم مورد نیاز خود یک کارت تلفن بین‌المللی برای مواقع اضطراری و همچنین یک نقشه کاغذی (در صورت از دست دادن تلفن یا تمام شدن باتری آن) قرار داده‌اید. درست است که پیدا کردن مسیرها از طریق پرس‌وجو و هم‌صحبت شدن با مردم محلی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که هیچ راه دیگری به جز نقشه خوانی پیش‌روی شما وجود نخواهد داشت.

برنامه سفر خود را به اشتراک بگذارید

حتی اگر بی‌صبرانه منتظر فرصتی هستید که بار و بندیلتان را ببندید و راهی جاده شوید، قدری دست نگه دارید و کمی مکث کنید و مطمئن شوید که حداقل یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را از برنامه سفرتان آگاه کرده‌اید. به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی چون کلیات برنامه سفر، شماره پرواز و رزرو هتل باعث می‌شود همیشه یا حداقل در مواقع ضروری در دسترس باشید ـ حتی اگر در آن‌سوی دیگر این کره خاکی باشید.

از یک کارشناس محلی کمک بگیرید

به تنهایی سفر کردن می‌تواند تا اندازه‌ای دلهره‌آور باشد، به‌خصوص زمانی که کاملا مستقل و بدون برنامه سفر کنید. در عوض، برنامه‌ریزی سفر با کمک یک کارشناس تور محلی قبل از ترک خانه می‌تواند دلگرم‌کننده باشد. کارشناسان محلی اطلاعات کافی درباره‌ی مقصد مورد نظر شما دارند که می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر بسیار مفید واقع شود. اگر از قبل با یک کارشناس مرتبط باشید، با ورود به مقصد مورد نظر تنها چیزی که دغدغه آن را خواهید داشت لذت بردن از لحظه است و بس.

از پیش نسبت به مکان‌هایی که بازدید خواهید کرد مطمئن شوید

قبل از ترک خانه، کمی تحقیق کنید. بررسی کنید و ببینید نکات یا جزئیات به درد بخوری درباره مقصد مورد نظرتان وجود دارد یا نه. علاوه بر دانستن آدرس هتل محل اقامت، یک گام جلوتر بروید و آدرس سفارت کشور خود را هم یادداشت کنید و به همراه داشته باشید. همیشه ممکن است شرایطی پیش بیاید که این اطلاعات مفید واقع شوند.

پیش از آغاز سفر به فکر جابه‌جایی خود باشید

حتی اگر به یک مقصد گردشگری محبوب سفر می‌کنید و به تصور عامه جابه‌جایی و عبورومرور در این مقصد کاملا ایمن است، باید بدانید چمدان به دست به دنبال یک تاکسی بودن چندان راحت و ایمن به نظر نمی‌آید. ورود و خروج خود به هر مقصد را به شکلی برنامه‌ریزی کنید که با تاریکی شب روبه‌رو نشوید.

پول خود را تقسیم کنید

بهتر است به محض ورود به مقصد، هر چه پول نقد همراه خود دارید را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس، نیمی را در هتل بگذارید و نیم دیگر را همراه خود داشته باشید. به این شکل همیشه خیالتان راحت است که در صورت گم کردن یا به سرقت رفتن پول‌، هنوز کمی در جایی امن وجود دارد.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745878

وب گردی

وب گردی