تاجرنیا: برخی اصولگرایان به دلیل ملاحظاتی که دارند درصدد مخالفت با اصلاح طلبان هستند/روحانی با آرای بیشتر از دوره گذشته رئیس جمهور خواهد شد

یک فعال اصلاح طلب گفت:بخش های معقولی در جریان اصولگرایی وجود دارند که به دلیل یک نوع ملاحظات یا ترس از مواجهه با بخش های تندرو این جریان هنوز سعی می کنند که براساس رفتارهای سهوی و مخالفت های غیرمبنایی با جریان اصلاح طلبی خودشان را اثبات کنند؛ اما این روش ها یک مقدار نخ نما شده است و به نظر من باید یک طرح نوعی صورت داد.

علی تاجرنیا نماینده مجلس ششم با بیان این که اکثریت انتخابات ها در کشور ما به صورت دو قطبی برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: انتخابات سال 84 به دلیل معرفی چند کاندیدای اصلاح طلب فضای خاصی داشت و عملا در انتخابات سال 94 فضای دو قطبی صورت گرفت. در انتخابات مجلس ما شاهد لیست های متعددی بودیم که ممکن است از جریانات مختلفی سیاسی به وجود آمده بودند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با توجه به این که اصولگرایان معتقدند که تنها راه رقابت با روحانی این است که یک کاندیدا داشته باشند در روزهای پایانی انتخابات شاهد این خواهیم بود که از جناح اصولگرا یک فرد به صورت برجسته رقیب روحانی خواهد بود. این که میزان آرای اخذ شده چه تعداد باشد یا این که کاندیداها بمانند یا نه، به نظر من امری است که ممکن است به صورت جناحی اتفاق بیفتد و مقابل دولت یک چهره برجسته ای خواهد شد و رقابت به صورت رقابت دو قطبی خواهد بود زیرا جناح اصولگرا چاره ای جز این امر در بحث انتخابات نخواهد داشت.

تاجرنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت دو قطبی شدن انتخابات استراتژی حامیان دولت و اصلاح طلبان برای مقابله با این فضا چیست، گفت: فضای دو قطبی شدن شاید در دوره های دولت نهم و دهم و یک دست شدن حاکمیت در کشور به وجود آمد و ابعاد آن هنوز به درستی تبیین نشده است. با به وجود آمدن فضای دو قطبی در انتخابات فرصتی به دست می آید تا جریان اصلاح طلب ابعاد اتفاقاتی که در کشور به لحاظ انهدام سرمایه های انسانی، اجتماعی، اقتصادی و از همه مهمتر روابط بین المللی ایجاد شده بود را بیان کند.

وی در ادامه گفت: علی رغم این که به لحاظ بحث اقتصادی و معیشتی تجمیع زیادی علیه دولت است، فکر می کنم که اطلاع دقیقی از دستاوردهای دولت در چهار سال گذشته می تواند به این فضا کمک کند؛ مضاف بر این که ما یک چالش بزرگی در کشور قبل از دولت تدبیر و امید داشتیم و آن هم چالش تهدید کشور به لحاظ برخی از زیاده طلبی که در دول گذشته وجود داشت بود . اینها به نظر من از جمله مواردی است که مردم به آن توجه خواهند داشت و اگر به درستی تبیین شود برای ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید برای چهار سال آینده مشکلی وجود نخواهد داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در صورت رای نیاوردن رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری چه تبعاتی برای اصولگرایان به وجود می آید، گفت: دور آینده انتخابات ریاست جمهوری چه بسا طرح اختلافات و چالش های ما را بیشتر هم خواهد کرد اما در ادامه یک نتیجه مثبت و مبارکی دارد که قطعا یک بخش هایی از اصولگرایی دچار یک نو دگردیسی بازبینی مجدد اهداف و به قول معروف خط مشی خود خواهند شد. به هر حال این که مجموعه اصولگرایان روی یک فردی اتفاق کنند و باز هم آن فرد علی رغم حمایت های بسیاری زیادی که از تریبون های عمومی وجود دارد رای نیاورد و علی رغم فشار بسیار زیادی که به دولت در صدا و سیما ، تریبون های عمومی،نمازهای جمعه وارد می شود نشان دهنده این است که اصولگرایان بایستی نوعی بازبینی مجدد در اهداف خودشان داشته باشند.

وی افزود: بخش های معقولی در جریان اصولگرایی وجود دارند که به دلیل یک نوع ملاحظات یا ترس از مواجهه با بخش های تندرو این جریان هنوز سعی می کنند که براساس رفتارهای سهوی و مخالفت های غیرمبنایی با جریان اصلاح طلبی خودشان را اثبات کنند؛ اما این روش ها یک مقدار نخ نما شده است و به نظر من باید یک طرح نوعی صورت داد.

تاجرنیا درخصوص پیش بینی اش از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اگر چه احساس می کنم کسانی که به دنبال ایجاد وحدت بر روی یک کاندیدا در جریان اصولگرا هستند در صورت به میدان آمدن رئیسی ممکن است برنامه و نقطه نظرات خاصیی بگویند اما پیش بینی ام این است که جناب آقای روحانی قطعا با آرای بیشتر از دوره گذشته رئیس جمهور خواهد شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده:فاطمه سرلک

کد خبر: 745910

وب گردی

وب گردی