هاشم زایی:  با اقتصاد مقاومتی می توانیم در برابر تحریم های احتمالی کشورهای مختلف مقاومت کنیم

نماینده مردم تهران درخصوص این که آیا اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه ایران است، گفت: اگر تولید داخلی را از نظر کیفیت و قیمت تمام شده قابل رقابت با بازارهای بین المللی کنیم در رابطه با اعتماد مردم نسبت به خرید کالاهای داخل قطعا می توانیم در رابطه با تحریم های احتمالی کشورهای مختلف مقاومت کنیم.

عبدالرضا هاشم‌زایی سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به شعار سال جدید "اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال" در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: با توجه به شعار سال جدید مراجع و اکثر کشورها نسبت به تولیدات داخلی حساسیت بیشتری دارند، بنابراین باید کاری کنیم تا رکود شکسته شود زیرا تا رکود شکسته نشود تنها تولید داخلی پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال از کارخانه ای بازدید کردم که تمام محوطه کارخانه پر از مواد ساخته شده بود که بازار نداشت و کسی اجناس را نمی خرید، به نظر من شعار سال جدید شعار خیلی زیبا و خوبی است، اما در عمل باید چند کار انجام دهیم که یکی از کارها افزایش سرمایه گذاری است.

نماینده مردم تهران با بیان این که سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حد قابل توجهی نبوده، گفت:رکود شکسته نشده است تا رکود شکسته نشود به نظر من تنها تولید داخلی نمی تواند مشکل گشا باشد و بازار عرضه و تقاضا، کیفیت را تعیین می کند.

هاشم‌زائی با اشاره به این که باید خوشحال باشیم قاچاق از 24 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است، گفت: یعنی ما در کشور در یک اقتصاد 100 میلیاردی به طور مثال 15 میلیارد قاچاق داشتیم که قیمت تمام شده اجناس موقع قاچاق مشخص و به مردم عرضه می شود که پایین تر از کالاهای تولیدی حتی کالاهایی که با قانون تولید می شود.

وی گفت: کالاهای داخلی مان باید قیمت تمام شده شان پایین باشد باید راهکارش را پیدا کنیم، کیفیتش را بالا ببریم تا بتوانیم قاچاق را کنترل کنیم و با تعرفه ها طوری بازی کنیم که کیفیت ها حفظ شود.

نماینده مردم تهران درخصوص این که آیا اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه ایران است، گفت: اگر تولید داخلی را از نظر کیفیت و قیمت تمام شده قابل رقابت با بازارهای بین المللی کنیم در رابطه با اعتماد مردم نسبت به کالاهای داخلی می توانیم با تحریم های احتمالی کشورهای مختلف مقاومت کنیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 745912

وب گردی

وب گردی