مدیرعامل یک شرکت نفتی: دولت یازدهم تالاب هورالعظیم را احیا کرد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: تصمیم دولت پیش این بود که برای برداشت نفت از منطقه غرب کارون بخشی از تالاب هورالعظیم خشک شود اما در دولت یازدهم مقرر شد شرایط تالاب به حال پیشین بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز؛ کارشناسان یکی از دلایل داخلی افزایش ریزگردها در بخش های غربی و جنوب غربی کشور را خشکی تالاب هورالعظیم اعلام کرده اند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) درباره اقدام‎های صورت گرفته در دولت یازدهم برای احیای هورالعظیم توضیح داد: مسیر آبراه‎های تالاب بازگشایی و بخش زیادی از تالاب هور احیا شده است.
به گزارش شنبه تارنمای وزارت نفت، «سید نورالدین شهنازی زاده» گفت: با اجرای طرح برداشت زودهنگام از میدان آزادگان جنوبی، تولید این میدان حداکثر تا پایان خردادماه به 110 هزار بشکه در روز می‎رسد.
شهنازی زاده افزود: برداشت نفت از میدان یاران جنوبی نیز به ١٠ هزار بشکه در روز می‎رسد و با احتساب تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت در آزادگان شمالی، ١١٠ هزار بشکه در یادآوران، ٣٠ هزار بشکه در یاران شمالی و حدود ١٦٠ هزار بشکه در دارخوین، تولید مجموع ٦ میدان یاد شده تا پایان بهار امسال به مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد.
وی هدف نهایی از تولید نفت در میدان‎های غرب کارون را یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز برشمرد.
بزرگ ترین میدان های جدید نفتی ایران در منطقه غرب کارون در مرز مشترک با عراق قرار گرفته اند.
‎آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران جنوبی، یاران شمالی و یادآوران جزو مهمترین میدان های نفتی غرب کارون به شمار می روند.
دولت یازدهم با قرار دادن میدان های مشترک غرب کارون جزو اولویت های اصلی صنعت نفت، توسعه آنها را با توجه به مسائل زیست محیطی شتاب بخشیده است.
قرار است مرحله دوم توسعه میدان آزادگان و یادآوران در قالب قراردادهای جدید نفتی و از طریق برگزاری مناقصه انجام شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 745931

وب گردی

وب گردی