نامزد بهترین رمان سال به انتخاب گودریدز ترجمه شد/داستانی درباره اهمیت کتابخوانی

کتاب "زندگی داستانی ای .جی فیکری" به قلم گابریل زوین و ترجمه  لیلا کُرد توسط انتشارات کوله پشتی منتشر شد.

لیلا کُرد در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: این کتاب توسط یک نویسنده امریکایی نوشته و برای اولین بار است که از این نویسنده رمانی به فارسی ترجمه می شود. این کتاب در سال 2013 نامزد بهترین رمان سال به انتخاب گودریدز (خواندنی‌های خوب) شناخته شده است. گودریدز در حقیقت یک شبکه اجتماعی کتاب است، که کاربران در آن کتاب‌هایی که خوانده‌اند را پیدا می‌کنند، به کتاب‌ها امتیاز می‌دهند، و کتاب‌های محبوب خود را به دوستان خود توصیه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه علاوه بر ترجمه، کتابفروشی نیز دارم بسیار برایم جذاب بود، در این حوزه کار جدیدی را ارائه بدهم و کتابی را معرفی کنم که در کشورهای دیگر به زبان های بسیاری ترجمه شده است و در جامعه کتاب خوانان رمان مطرحی است. در این رابطه، ناشر با معرفی لیستی از کتاب ها، حق انتخاب برای ترجمه آثار را از میان تعدادی از آنها به من داد. من با بررسی این اسامی کتاب "زندگی داستانی ای . جی فیکری" را انتخاب کردم. با توجه به اینکه خودم کتابدار هستم و به حوزه کتابخوانی علاقه دارم ، این کتاب را انتخاب کردم زیرا به ترویج کتابخوانی و به اهمیت جایگاه کتاب و مطالعه می پردازد و اینکه کتاب تا چه اندازه می تواند در زندگی هر فرد بسیار مهم باشد.

لیلا کُرد خاطرنشان کرد: داستان این کتاب در مورد یک مرد کتابفروش میانسال که همسرش را در تصادف از دست داده و به خاطر فقدان وی ارتباطش را با دنیای اطراف قطع می کند و در پی این اتفاق شرایط روحی و جسمی خیلی بدی برایش پیش می آید. در ادامه داستان روزی به طور اتفاقی به محض ورود به کتابفروشی اش، صدای گریه کودکی را می شنود و متوجه می شود که کسی کودکی را در کتابفروشی جا گذاشته است و این اتفاق سبب می شود که زندگی فرصت مجددی به او بدهد و با گرفتن مسئولیت کودک و بزرگ کردنش، شانس مجددی برای برگشت به زندگی پیدا کند.

این مترجم اضافه کرد: در اصل داستان این کتاب به این صورت است که انگار سال هاست از بزرگ شدن این کودک گذشته و کودک استعداد نویسندگی دارد و پدر کتابفروش که خیلی اهل مطالعه است به عنوان یک میراث، لیستی از کتاب که مناسب کودک است تا بتواند نویسنده بهتری بشود را تهیه می کند و کل فصل های کتاب در راستای معرفی لیست کتاب های معرفی شده از سوی کتابفروش است که با توجه به هر فصل از زندگی این شخص، در رمان گنجانده شده است.

خبرنگار:بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 746059

وب گردی

وب گردی