200 آمبولانس موتوری از گمرک ترخیص شد/شورای شهر برای جایابی ایستگاه آمبولانس های جدید همکاری کند

سرپرست اورژانس کشور گفت: 200 موتورلانس یا آمبولانس موتوری از گمرک ترخیص شد و به زودی وارد ناوگان اورژانس تهران می شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند با بیان این مطلب افزود: 200 آمبولانس موتوری روز شنبه از گمرک ترخیص شد. این آمبولانس ها برای بکارگیری در اورژانس تهران خریداری شده اند. 200 آمبولانس موتوری دیگر نیز خریداری شده اند که به زودی آنها نیز وارد کشور شده و در ناوگان اورژانس سایر کلانشهرها توزیع می شوند.
وی اضافه کرد: ترافیک در شهر تهران یکی از عوامل مهم دیررسیدن آمبولانس بر سر بالین بیماران و مصدومان حوادث است، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در شهرها زیر 8 دقیقه است اما در تهران این میزان بسیار بالاتر است و گاهی از 30 دقیقه نیز تجاوز می کند، راه حل این مسئله نیز استفاده از آمبولانس های موتوری است که بتوانند از ترافیک عبور کنند و در کمترین زمان ممکن بر بالین بیماران برسند.
کولیوند گفت: آمبولانس های موتوری خریداری شده، به تجهیزات روز دنیا برای ارائه خدمات اولیه به بیماران مجهز هستند .تکنسین های آموزش دیده اورژانس با استفاده از این امکان جدید می توانند به سرعت برای نجات بیماران وارد عمل شوند تا زمانی که خودروی آمیولانس برسد و در صورت نیاز امکان انتقال بیمار فراهم شود.
سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: قرار است آمبولانس های جدید موتوری برای دسترسی سریع مردم در 200 نقظه تهران مستقر شوند اما مشکل محل استقرار این آمبولانس ها و تکنسین های اورژانس است. که در این زمینه از شورای شهر و شهرداری تهران می خواهیم مکان های مناسبی را برای استقرار این پایگاه های جدید اورژانس که زمینه خدمات رسانی سریعتر و نجات جان انسان ها را فراهم می کنند، ایجاد کنند.
وی گفت: مکاتباتی با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران برای جایابی و تعیین مکان استقرار، تکنسین های اورژانس و آمبولانس های موتوری انجام شده است اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم. انتظار این است که مکان مناسبی که امکان استقرار مناسب این نیروها را فراهم کند و حداقل نیازهای این ماموران را برای شیفت های کاری برآورده کند، در اختیار اورژانس تهران قرار گیرد.
سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه در مبلمان شهری تهران هیچ جایگاهی برای خدمات اورژانس دیده نشده است و بسیاری از نیازهای اورژانس کشور مغفول مانده است، به عنوان مثال با وجود گسترش خدمت آمبولانس هوایی هیچ پد هلی کوپتری نه تنها در تهران و بلکه در اغلب شهرهای کشور برای استقرار و انتقال بیماران و مصدومان در مبلمان شهری دیده نشده است و به جز تعداد انگشت شماری از بیمارستان ها که پد هلی کوپتر دارند، امکان فرود آمدن و فعالیت بالگردهای اورژانس در تهران و شهرهای دیگر وجود ندارد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 746081

وب گردی

وب گردی