هکرها این بار آژانس امنیت ملی آمریکا را هدف قرار دادند

یک گروه هکر برای هشدار به ترامپ ابزاری که آژانس امنیت ملی آمریکا برای هک کردن استفاده می‌کرد را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، یک گروه هکر به نام «Shadow Brokers» گنجینه‌ای از رمزهایی که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای سوء استفاده از نرم‌افزارهای مختلف به کار می‌گیرد را در اعتراض به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد. این گروه اعلام کردند اقدام مذکور را برای هشدار به دونالد ترامپ انجام داده‌اند تا وعده‌های انتخاباتی‌اش را کنار نگذارد و به آنها عمل کند.

این گروه که اوت گذشته برای نخستین بار اعلام موجودیت کرد اطلاعاتی را که مورد استفاده اکوئیشن گروپ Equation Group (یک گروه جاسوسی پیشرفته مخفی وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا) است را منتشر کرد.

ادوارد اسنودن -افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- تأیید کرد اطلاعات منتشر شده شامل نرم‌افزارهای معتبر آژانس امنیت ملی آمریکا هستند. وی همچنین افزود: «آژانس امنیت ملی باید بتواند فوراً عامل انتشار این اطلاعات را پیدا کند و اگر نتواند یک رسوایی بزرگ برای این آژانس است».

بنابر گزارش‌ها، اطلاعات هک شده مربوط به اواخر 2013 و بعد از آن بوده‌اند.

گروه Shadow Brokers از حمله ترامپ به سوریه نیز انتقاد کرد و در مطلبی نوشت: «این جنگ کیست که در آن شرکت کرده‌ای: جنگ صهیونیسم و گلدمن‌ساکس؟ جنگ چینی‌ها و گلدمن‌ساکس؟ به نظر نمی‌رسد این جنگی باشد که تو برای جنگیندن در آن انتخاب شدی (منظور جنگ اقتصادی در داخل کشور)».

این هکرها پیش از این تلاش کردند بهترین فایل‌هایشان را 1 میلیون بیت‌کوین حراج کنند؛ اما در ماه ژانویه از این اقدام منصرف شدند.

با اینکه برخی بر این باورند که این هکرها روسی هستند، شماری از کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد هکرها از اعضای این آژانس هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 746085

وب گردی

وب گردی