عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: صداو سیما با سینماگران همراهی نمی‌کند/ تبلیغات نامناسب موجب افت فروش فیلم‌ها شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه محدود کردن فرصت‌های تبلیغاتی آثار سینمایی نافی توجه به سینمای ملی است، معتقد است مسئولان فرهنگی باید شرایط تبلیغاتی مناسبی برای آثار فرهنگی فراهم کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به انتقاد سینمایی‌ها نسبت به رویکرد صداوسیما برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی به ویژه در ایام نوروز، گفت: اکران نوروزی در حالی بهترین زمان برای رونق اقتصادی سینما محسوب می‌شود که سینماداران و سینماگران در شرایط مساعدی به سر نمی‌برند و این فرصت‌های مقطعی برای آن‌ها بسیار گرانبها است؛ بنابراین نباید شرایط جبری را به سمتی سوق داد که عرصه بر آن‌ها تنگ‌تر شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت تبلیغ آثار سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی که گزینه جایگزنی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده، آسیب‌های بسیاری را به عرصه فرهنگ وارد می‌کند، ادامه داد: متاسفانه سینماگران ایران شرایط محدودی برای تبلیغ فیلم‌های خود دارند و صداو سیما نیز آن طور که باید با آن‌ها همراهی نمی‌کند و تبلیغات نامناسب موجب افت فروش فیلم‌ها شده است.

وی با بیان اینکه محدود کردن فرصت‌های تبلیغاتی آثار سینمایی نافی توجه به سینمای ملی است، همچنین افزود: اگرچه سالهاست فرصت مناسب تبلیغ در رسانه ملی از دست اهالی تئاتر و سینما رفته است اما مسئولان فرهنگی و هنرمندان باید تلاش کنند آنونس تبلیغاتی فیلم‌ها را در مراکز پرترددی همچون مترو یا میادین میوه و تره بار و... به نمایش گذاشته تا از این طریق بر معضل عدم تبلیغات فائق بیایند.

سیاوشی شاه‌عنایتی با بیان اینکه فضاهای شهری کمک بزرگی برای تبلیغات محصولات فرهنگی است، اضافه کرد: مسئولان فرهنگی باید از فرصت بسیار مناسب فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی برای معرفی و تبلیغ آثار فرهنگی بهره ببرند چراکه آنونس و ویدئوهای تبلیغاتی در این شبکه‌های پرمخاطب دست به دست خواهد چرخید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درخصوص اصلاح قانون ممنوعیت تبلیغ آثار فرهنگی، گفت: اصلاح قانون ممنوعیت تبلیغ آثار فرهنگی در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد اما دولت نیز خود باید برای این مهم کار کارشناسایی کند.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 746086

وب گردی

وب گردی