تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی منتظر دستور رئیس جمهوری

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشریح روند تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی گفت: مصوبه تاسیس این دانشگاه باید توسط رئیس جمهوری ابلاغ شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهمن نامور مطلق، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه استاد فرشچیان گفت: اکنون نیاز به تاسیس یک دانشگاه با هدف توسعه هنرهای ایرانی و اسلامی و استفاده از روش های متناسب با این هدف احساس شده و استاد فرشچیان نیز به عنوان یکی از مفاخر هنر ایرانی هم بارها بر ایجاد یک مرکز متناسب برای رشد خلاقیت و انتقال اصالت‌های هنری تاکید داشته‌ است.

او ادامه داد: این موضوع در نهادهای مختلف مثل فرهنگستان هنر، وزارت علوم، سازمان میراث فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و چندین دانشگاه بررسی شد و نهایتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسیدند که این تاسیس و وجود این دانشگاه امری ضروری برای ایجاد تحول هنر، حفظ اصالت‌ها و ایجاد خلاقیت‌ها است.

نامور مطلق درباره روند تاسیس دانشگاه گفت: خوشبختانه اساسنامه‌ای تهیه و تصویب شد و در جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سلطانی فر (رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی) تصمیم بر آن شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ضروریات تاسیس دانشگاه را در مصوبات خود منظور کند و پس از طی این روند هم اکنون این مصوبه در انتظار ابلاغ رئیس جمهوری است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی دیگر از بحث های مطرح شده در این زمینه مشخص کردن نهاد متولی اداره این دانشگاه بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد چون سازمان میراث فرهنگی ظرفیت های لازم برای این کار را دارد، این نهاد متولی تاسیس و اداره دانشگاه مزبور باشد.

او افزود: هنرمندان چشم انتظار هستند که این دانشگاه تاسیس شود تا بتوانیم از نظام جدید دانشگاهی و نظام سنتی آموزش هنر در کشورمان که همان نظام استاد و شاگردی است، به صورت توامان استفاده کنیم.

نامور مطلق گفت: از نظر اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاید بتواند بخشی از اعتبار را تامین کند ولی کمک سازمان برنامه و بودجه برای تامین بخش دیگری از اعتبارات لازم است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 746117

وب گردی

وب گردی