واحد رودهن در میان دانشگاه های دولتی و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با رشد چهار پله ای به رتبه 140 دست یافته است

نقی شجاع از ارتقای رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در رتبه‌بندی دانشگاه های جهان و قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه 140 در میان  دانشگاه های دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نقی شجاع گفت: در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس نظام وبومتریکس که مربوط به بهمن ماه 1395 (ژانویه 2017) می باشد واحد رودهن با رشد 1501 رتبه ای نسبت به سال گذشته به رتبه 5702 در میان بیش از 25000 دانشگاه و مراکز آموزش عالی جهان دست یافت. نتایج این رتبه بندی نشان می دهد واحد رودهن در میان دانشگاه های آسیا در رتبه 2114 قرار گرفت که نسبت به دوره گذشته 338 رتبه ارتقاء داشته است. بر همین اساس واحد رودهن در میان دانشگاه های دولتی و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با رشد چهار پله ای به رتبه 140 ارتقاء یافت.

رئیس واحد رودهن، با توجه به نقش کمیته وب‌سنجی واحد در کسب این رتبه، به پیگیری دقیق مصوبات آن تأکید کرد و با تبیین روش‌های مؤثر در ارتقای جایگاه واحدهای دانشگاهی دراین رتبه‌بندی از جمله ساخت صفحه اختصاصی برای واحدها و صفحات شخصی برای استادان درگوگل اسکالرگفت: صفحه اختصاصی واحد رودهن در این سایت از سه سال پیش آغاز به کار کرده است و به طور مرتب رصد و به‌روز رسانی می‌شود و استادان گرامی نیز می‌توانند با ساخت صفحه شخصی برای خود در گوگل اسکالر و با ارجاع درست به نام دانشگاه ارجاع مقالات خود را افزایش دهند که این می تواندبه افزایش رتبه واحد رودهن نیز کمک کند.

وی باتوجه به تأکید ویژه دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر افزایش مراودات بین‌المللی واحدهای دانشگاهی و جذب دانشجو بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی افزود: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا استادان با افزایش تولید مقالات علمی و انتشار آن در مجلات و منابع معتبر به تحقق این اهداف کمک کنند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 746188

وب گردی

وب گردی