توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت های فرهنگی/اعتکاف در بیش از 200 مسجد سراسر کشور

سید محمد باقر تکیه ای گفت: اعتکاف در در بیش از 200 مسجد و دانشگاه انجام می شود اما متاسفانه نسبت ثبت نام کنندگان مراسم به مکان های موجود برای اعتکاف بیشتر بوده و بسیاری از جوانان ما نتوانستند در این مراسم باشکوه شرکت کنند. البته امیدواریم در سال های آینده مسئولان ظرفیت فضاهای مورد نیاز برای این مراسم باشکوه را افزایش دهند.

سید محمد باقر تکیه ای، قائم مقام ستاد اعتکاف، در خصوص نحوه برگزاری این مراسم به ایسکانیوز گفت: مراسم اعتکاف امسال 13تا 15 رجب همزمان با 22 تا 24 فروردین ماه برگزار ی شود.همچنین از پایان سال گذشته تا اواخر فروردین ماه سال جاری متقاضیان برای ثبت نام در این مراسم به پایگاه های مربوطه مراجعه و نام نویسی کردند البته روند ثبت نام در مراکز دانشجویی تا پایان اسفند ماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: اعتکاف در در بیش از 200 مسجد و دانشگاه انجام می شود اما متاسفانه نسبت ثبت نام کنندگان مراسم به مکان های موجود برای اعتکاف بیشتر بوده و بسیاری از جوانان ما نتوانستند در این مراسم باشکوه شرکت کنند. البته امیدواریم در سال های آینده مسئولان ظرفیت فضاهای مورد نیاز برای این مراسم باشکوه را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: اعتکاف یکی از مهمترین رویش های معنوی انقلاب است. این استقبال و حضور نشان دهنده این رویش و سنت پیامبر عظیم الشان اسلام بوده که حتی قبل از انقلاب نیز در مساجد جهان برگزار می شد.این نشان دهنده گرایش جوانان و نوجوانان به معنویت، عبادت و اسلام ناب محمدی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا مانند بسیاری از دانشگا های کشور توجه و اهتمام ویژه ای به این مراسم داشته است و امیدواریم با توجه به جهان امروز که جهانی سرخورده از فرقه های انحرافی و مفاسد است که این مراسم موجب استقبال سایر جوانان در سرتا سر جهان شود.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746272

وب گردی

وب گردی