آب، زمینه همکاری ایران و هلند شد

نخستین نشست کمیته راهبری همکاری‌های مشترک وزارتخانه‌های نیرو (ایران) و زیرساخت و محیط زیست هلند با محوریت همکاری در زمینه مدیریت و حکمرانی آب امروز (یکشنبه) در تهران برگزار شد.

به‌گزارش ایسکانیوز، بهرام طاهری مشاور وزیر و مدیر دفتر محیط زیست وزارت نیرو با هنک اسنوکن مدیر امور بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند در مورد چگونگی همکاری‌های دو دولت ایران و هلند و همچنین نحوه همکاری شرکت‌ها و کسب و کارهای فعال در حوزه آب و انرژی تبادل نظر کرد و در نهایت دو طرف در این نشست روی زمینه‌هایی چون مدیریت آب، حکمرانی آب، تحقیق و توسعه در زمینه مسائل آب، برنامه‌های کاهش ریسک و... تاکید کردند.

پیش‌تر نیز حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه ایران و هلند برای ارتقاء مدیریت منابع آب و توسعه انرژی‌های خورشیدی خبر داد.

وی با اشاره به تجربیات ارزشمند هلند در خصوص مدیریت منابع و تامین آب، گفته‌بود که با توجه به این‌که هلند پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته به‌طور مداوم در معرض سیلاب‌ها و هجوم آب دریا قرار می‌گیرد که همین مساله موجب شده که هلند یک کشور پر آب به حساب آید و این مساله موجب شده تا هلند تکنولوژی‌های بسیار گرانبهایی در زمینه آب به دست آورد به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای برای انتقال تکنولوژی و این تجربیات با کشور هلند امضاء شد.

بر اساس گفته‌های وی، تصمیم بر آن شد که سه گونه همکاری با کشور هلند داشته باشیم که می‌توان به همکاری بین دو دولت، همکاری بین شرکت‌های تجاری دو طرف و همکاری بین موسسات تحقیقاتی و آموزشی کشور اشاره کرد.

عمده این تفاهمات صورت‌گرفته با کشور هلند در زمینه‌ی مسائل آب و محیط زیست بود و در حال حاضر نیز در مورد موضوع مدیریت و حکمرانی آب تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 746322

وب گردی

وب گردی