سمپوزیوم جهانی پروتئوم انسانی برگزار می شود

سمپوزیوم پروژه جهانی «پروتئوم انسانی» با حضور محققان برجسته بین المللی از ۱۱ کشور جهان ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سمپوزیوم پروژه جهانی «پروتئوم انسانی» با هدف بررسی دستاوردهای کشورهای مختلف دنیا و تعیین راهکارها و برنامه ریزی آینده این پروژه با حضور محققان برجسته بین المللی از ۱۱ کشور جهان ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان تهران برگزار می شود.

پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف شناسایی پروتئین ها و کروموزم های انسانی و نقش آنها در شناسایی و درمان بیماری از سال ۲۰۱۲ میلادی راه اندازی شد.

این پروژه جهانی با مشارکت چند کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، چین، تایوان، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و ایران در حال انجام است.
از دستاوردهای این پروژه شناسایی هزاران پروتئین ناشناخته انسان در طول چهار سال و همچنین شناسایی عملکرد این پروتئین ها در بیماری ها و فعالیت های سلول های انسانی است.

پژوهشگاه رویان به عنوان متولی این پروژه در ایران و مسئول پروتئوم کروموزوم Y انسانی نقش موثری در پیشبرد اهداف این پروژه جهانی داشته است.

شرکت در این سمپوزیوم و آشنایی با این پروژه جهانی که نقش بسزایی در سلامت انسان و تولید داروهای جدید خواهد داشت به تمام محققان رشته های زیست شناسی، مولکولی، ژنتیک و پزشکی توصیه می شود.

200/202

منبع:مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746345

وب گردی

وب گردی