با حضور ایران؛

مجمع عمومی شورای راهبری اتحادیه جهانی پست آغاز به کار کرد

یکشنبه 20 فروردین 1396 - 16:52
کد مطلب: 746351
فعالیت‌

نخستین مجمع عمومی شورای راهبری اتحادیه جهانی پست در سال ۲۰۱۷ با حضور شرکت ملی پست ایران، در برن سوئیس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ محمدرضا کرمی مدیرکل امور پست بین الملل که به عنوان نماینده کشورمان در این مجمع حضور یافته با بیان این که موضوعات مختلفی در این نشست پستی مطرح شده است، توضیح داد: از جمله این موارد، تعیین موضوعاتی است که قرار است در کنگره فوق‌العاده سال ۲۰۱۸ بررسی شود. این موضوعات شامل‌ تغییر میزان حق السهم پرداختی کشورها، رفرم اتحادیه پست، طرح محصول یکپارچه – اسناد و کالا و تدوین پیش نویس کنگره جهانی پست ۲۰۲۰ است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه جهانی پست، قصد دارد برخی فضاهای خالی موجود در ساختمان این اتحادیه را به ‌صورت اجاره به برخی سازمان های بین‌المللی واگذار کند اظهار داشت: این موضوع در اجلاس مطرح و تصویب شد. درهمین حال اتحادیه جهانی پست در نظر دارد از ابتدای سال ۲۰۱۸ در خلال نشست های سالانه شوراهای خود، یک اجلاس نیم روزه درخصوص تجارت الکترونیک برگزار کند.

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل ایران گفت: اتحادیه جهانی پست در راستای توافق سران کشورهای جهان مبنی بر «پیمان بین‌المللی مقابله با چالش تغیرات آب و هوایی»، با حمایت پست فرانسه و وزارت ارتباطات ژاپن اقدام به معرفی نرم‌افزار جدیدی تحت عنوان «اسکار» کرده است و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در سال گذشته از طریق این نرم افزار داده های مربوط به خود را به این اتحادیه اعلام کرد.

کرمی اضافه کرد: در زمینه تجارت الکترونیک و تسهیل فرایند توسعه در کشورهای درحال توسعه، آنکتاد فعالیت‌های مختلفی را انجام داده که یکی از آنها توجه به موضوع کارایی تجاری است.

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل در این رابطه گفت: آنکتاد برنامه ای را تحت عنوان تجارت الکترونیک برای همه (E-Trade for All ) تدوین کرده تا کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته بتوانند با استفاده از خدمات و زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهکارهای متنوع پرداخت (از جمله پست مالی)، خدمات لجستیک برای تجارت ( خدمات فیزیکی پستی) و چارچوبهای قانونی و سیاستگذاری چالش ها و موانع پیش رو در توسعه اقتصادی خود را مرتفع کند.

وی با اشاره به این که در زمینه کمک های فنی برای دسترسی به خدمات مالی پستی، برنامه ای تدوین شده که هدف آن ارائه خدمات مالی به اقشار محروم از خدمات بانکی از طریق دفاتر پستی است، خاطرنشان کرد: ادارات پست می توانند به طور مستقل و یا با مشارکت موسسات مالی به این امر مبادرت ورزند که این خدمات شامل دریافت و پرداخت، پس انداز، اعطای وام و خدمات بیمه است.

کرمی با بیان این که درحال حاضر ۹۱ درصد از ادارات پست در دنیا، خدمات مالی ارائه می کنند و یک میلیارد نفر دارای یک حساب در دفاتر پستی هستند، عنوان کرد: بانک جهانی معتقد است ادارات پست بهتر از شبکه های بانکی توانسته اند به افرادی که از خدمات مالی محرومند، خدمت رسانی کنند که این افراد اغلب فقیر، بی کار و یا خارج از بازار کار هستند.

200/202

منبع:مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

94 / 12
کد خبر: 746351 0 0

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار