آینه ای که دستیار هوش مصنوعی است

یک شرکت نوپا رایانه خانگی ساخته است که ظاهری شبیه آینه دارد. اما در حقیقت این رایانه مجهز به هوش مصنوعی است و به فرد کمک می کند تا موسیقی گوش کند یا دستور غذا برای شام بیابد.

به گزارش ایسکانیوز، این رایانه خانگی بیشتر شبیه یک آینه است اما قابلیت های زیادی دارد.

رایانه مذکور که «آلبرت» نام گرفته دارای شخصیت است و کاربران می توانند صدا، جنسیت و لهجه او را عوض کنند و حتی قابلیت شوخ طبعی را به آن بیافزایند.

آلبرت در حقیقت یک دستیار هوش مصنوعی است که درون رایانه ای شبیه آینه زندگی می کند. یک شرکت نوپا به نام Duo سازنده آلبرت است. این شرکت نیویورکی در حوزه ساخت سیستم های فناورانه برای خانه ها تخصص دارد.

کاربران می توانند برنامه های تقویم شخصی خود را از آلبرت بپرسند و یا به وسیله آن چراغ های خانه را خاموش و روشن کنند و حتی پست های اینستاگرام را نگاهی بیاندازند.

هنگامی که کاربر از این دستیار بپرسد: «آلبرت امروز چطور به نظر می رسد؟» رایانه وضعیت هوا، برنامه هایی که در تقویم شخصی فرد علامت خورده و خلاصه ای از اخبار مهم روز را به کاربر ارائه می کند.

همچنین آلبرت می تواند دستوراتی مانند پخش موسیقی و ویدئو، کنترل نور چراغ ها خانه و حتی یافتن دستور غذایی خاص را انجام دهد.

می توان علاوه بر دستورات شفاهی برای کنترل این دستیار هوش مصنوعی از صفحه نمایش لمسی نیز استفاده کرد.

این رایانه هوشمند در سایز ۲۷ اینچ با وضوح full HD ۱۰۸۰p ارائه می شود و می توان آن را به دیوار اتاق خواب یا دستشویی آویخت.

200/202

منبع:مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746356

وب گردی

وب گردی