اشرف غنی:  جنگ افغانستان بر سر مواد مخدر است

رئیس‌جمهور افغانستان پس از بازگشت از سفر استرالیا، اندونزی و سنگاپور به خبرنگاران در کابل گفت که جنگ بر سر مواد مخدر است، ولی ما برای ثبات این کشور می‌جنگیم.

به گزارش ایسکانیوز، اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان در نشست‌خبری خود که هم‌اکنون در ارگ ریاست جمهوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سال گذشته خوشبختانه شریان‌های آسیا برای ما باز شده و ما از این پس نه تنها شریان‌های خود را باز کرده بلکه باید شریان دیگر کشورها را باز کنیم.

وی افزود: ارتباط افغانستان با کشورهای منطقه خوب بوده و به زودی باید افغانستان تبدیل به مرکز تجارت و ترانزیت بین‌المللی شود که این نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی دارد.

رئیس‌جمهور افغانستان با بیان اینکه امروز جنگ در افغانستان جنگ مواد مخدر است، گفت: ما در صف اول جنگ قرار داریم و برای ثبات افغانستان می‌جنگیم.

غنی ادامه داد: در 16 سال گذشته 800 میلیارد دلار از تجارت مواد مخدر کسب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای سفر اخیر خود به اندونزی اشاره کرد و افزود: از دلایل سفر به اندونزی استفاده از تجربه 40 ساله این کشور درباره کاهش فقر و خدمات رسانی و پیشرفت بوده چرا که این کشور بزرگترین اقتصاد آسیا را دارد.

غنی با بیان اینکه اندونزی می‌تواند همکار خوب افغانستان در مراودات بین المللی باشد، عنوان کرد: اندونزی کشوری است که از دیکتاتوری به دموکراسی رسیده و لذا می‌تواند کمک حال خوبی برای دولت و شورای عالی صلح افغانستان باشد.

وی از سفر سرمایه‌گذاران اقتصادی اندونزیایی در ماه‌های آینده به افغانستان خبر داد.

رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: در افغانستان مشکل اول ما جنگ، مشکل دوم مواد مخدر و مشکل سوم فساد اداری است که سفر به استرالیا با هدف مبارزه با فساد اداری صورت گرفت و قرار است استرالیا در مبارزه با فساد اداری به ما کمک کند.

منبع: تسنیم

303/300

کد خبر: 746360

وب گردی

وب گردی