جراحی پیچیده و عجیب  پیوند دست در شیراز انجام شد

یک عمل جراحی پیچیده و نادر پیوند دست طی چند مرحله در بیمارستان اردیبهشت شیراز انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر جنوب فلوشیپ جراحی دست و عضو آکادمی جراحان دست اروپا در این خصوص گفت: مردی 20 ساله در فسا با موتورسیکلت تصادف کرده بود و دست راست او از ناحیه ساعد قطع شده بود اما با توجه به کشیده شدن مصدوم پس از تصادف بر روی شن و ماسه های محل و در نتیجه آلودگی محل قطع شدگی، امکان پیوند دست او به ساعد وجود نداشت.

دکتر امید لیاقت افزود: ساعد این بیمار دچار له شدگی و آلودگی شدید با شن شده بود و به همین دلیل امکان پیوند دست به ساعد میسر نبود که به منظور زنده نگه داشتن عضو و حفظ زمان طلایی برای جراحی، دست قطع شده به مچ پای بیمار پیوند زده شد.

عضو آکادمی جراحان دست اروپا یادآور شد: پس از 10 روز که زخم ساعد ترمیم و شست و شو داده شد، دست از مچ پا به ساعد پیوند گردید و وضعیت بیمار در حال حاضر مطلوب است.

دکتر لیاقت گفت: با توجه به له شدن عصب های حسی حرکتی، پیوند عصب پس از انتقال دست بر روی ساعد انجام گرفت و در حال حاضر فیزیوتراپی آغاز شده و انگشتان بیمار حرکت می کند.

این فلوشیپ جراحی دست افزود: این جراحی پیچیده و نادر که بسیار طولانی بود طی 6 مرحله شست و شو، پیوند عصب و پیوند پوست انجام گرفت و عضلات نیز ترمیم گردید.

این بیمار 20 ساله نیز گفت: طی یک تصادف دچار قطعی دست شدم و به دلیل وخامت اوضاع از بیمارستان جهرم به شیراز انتقال یافتم که به دلیل مشکلات موجود و شدت جراحت از حدود 2 تا 8 صبح مرحله اول جراحی به صورت پیوند دست به پا انجام گرفت.

جواد پرهون ادامه داد: پس از این مدت هوشیاری نداشتم و بعد از 10 روز پیوند دست انجام شد و در حال حاضر حرکت انگشتانم مطلوب است.

وی با تقدیر از پزشک جراح گفت: طبق جست و جوی اینترنتی این نوع عمل تا کنون تنها بر روی یک جوان 23 ساله در چین انجام شده است و چیزی شبیه معجزه دستم را به من بازگرداند و قدردان پزشک خود هستم که با تلاش مداوم باعث شد سال های عمرم را با معلولیت نگذرانم.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 746496

وب گردی

وب گردی