برگزاری مراسم گرامیداشت ولادت امام علی(ع)در دانشگاه انزلی

مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت امیرالمومنین علی (ع)با حضور سرپرست ،اعضای هیات رئیسه ، استادان ، کارکنان  و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضاصادقی امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ضمن گرامیداشت مقام شامخ امام علی(ع) عنوان کرد:این اقدام و اتفاق که در تقویم ما؛ولادت ها مانند ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع)به مقامی که منسوب به این عزیزان و بزرگواران است نامگذاری می شود؛بسیار زیبا و مبارک است.

وی با بیان اینکه اوصاف امام اول شیعیان امام علی(ع) بسیار گسترده بوده و در چند جمله قابل ذکر نیست اظهار کرد:در بیشتر روایات به تکریم مقام زن و مادر اشاره گردیده اما کمتر به مقام پدر پرداخته شده است،با این وجود نباید از این نکته غافل شد که در تاریخ و هر کجا که خواسته اند کشور و ملتی را شکست دهند؛حرمت و مقام پدران و مردان آن جامعه را شکسته و تضعیف کرده اند.

امام جماعت واحد بندر انزلی با اشاره به اینکه زن مقام عاطفی و مرد ریاست حقوقی خانواده را برعهده دارد افزود:در قوانین و احکام حقوقی؛حرف و سخن پدر دارای برش فقهی بیشتری بوده و این مقامی است که خداوند به پدران و مردان عطا نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد:خداوند در قرآن کریم هر کجا که از محبت والدین سخن به میان آورده؛از محبت پدر مثال زده است که مصداق این سخن؛سوره نوح و حضرت یوسف (ع) است. در واقع اگر محبت پدر را شناختیم؛ آنوقت از ولایت اهل بیت(ع)تاثیر خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی در پایان اضافه کرد:همانگونه که ولی و سرپرست بر جامعه حاکمیت دارد،پدر نیز همان حاکمیت را دارد و نمونه و مجموعه کوچکی از ولایت را می توان در خانه و در مقام پدران مشاهده کرد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746499

وب گردی

وب گردی