حضور 50 هزار دانشجوی غیر ایرانی تا سال 1404 در دانشگاه‌آزاداسلامی /شناسایی اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی با راه اندازی سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی

ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی در جهان درصدد افزایش دانشجویان غیر ایرانی است، گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی حضور 50 هزار دانشجوی غیر ایرانی تا سال 1404 در این دانشگاه‌ است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین ابراهیمی مدیرکل بین الملل دانشگاه‌آزاد اسلامی در خصوص شبکه بین الملل این دانشگاه گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاداسلامی در داخل و خارج کشور و مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تاسیس دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای هدف و همچنین وجود بستر آموزش الکترونیکی تحت عنوان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با عضویت واحدهای جامع، واحد الکترونیک، واحدهای برون مرزی و دفاتر دانشگاه در خارج از کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی دانشگاهی برتر در ارائه کیفیت بالای خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی با ایجاد شبکه بین الملل با همکاری واحدهای دانشگاهی برون مرزی، واحدهای جامع داخل و واحد الکترونیکی توانست پاسخگوی نیازهای آموزشی فارسی زبانان و غبر فارسی زبانان از طریق‌ آموزش مجازی باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه ایجاد بستر تحصیل ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج از کشور و متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق واحد الکترونیک در فاز اول صورت گرفت، گفت: از دیگر فعالیت های این شبکه، همکاری های بین المللی در زمینه های طرح های پژوهشی، دوره های کوتاه مدت آموزشی، دوره های مشترک تحصیلی، طرح های مشترک اقتصادی دانش بنیان و تبادلات دانشجویی و اساتید بین اعضای شبکه است.

ابراهیمی به تعداد دانشجویان غیر ایرانی حاضر در دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در واحدهای داخل کشور 6 هزار و 870 نفر، دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای برون مرزی هزار و 808 نفر و دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای بین المللی داخل کشور بیش از 30 هزار نفر است.

ایجاد سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی

ابراهیمی از ایجاد سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی خبر داد و گفت: در راستای منویات رهبری مبنی بر یادگیری و استفاده از دیگر زبان ها در کنار زبان انگلیسی دانشگاه‌آزاد اسلامی سامانه ای برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع اساتید بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد تا از ظرفیت این اساتید برای پیشبرد اهداف بین المللی، توسعه واحدهای برون مرزی و کمک به بهبود وضعیت شبکه بین المللی دانشگاه استفاده گردد.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاداسلامی افزود: سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی با آدرس www.flpl.iau.ir در کمتر از یک سال توانست بسیاری از ظرفیت های بالای علمی و بین المللی اساتید ایرانی را برای پیشبرد اهداف کلان توسعه ای کشور شناسایی کند.

وی به دیگر سامانه های طراحی شده در شبکه بین الملل در دوران مدیریت جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله این سامانه ها می توان به وب سایت اداره کل بین الملل، سامانه ثبت نام متقاضیان غیر ایرانی، سامانه پذیرش دانشجویان ایرانی و فارسی زبانان خارج از کشور، سامانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی و ... اشاره کرد.

200/202

دریافت کننده: ناهیدسمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746516

وب گردی

وب گردی