تاسیس شرکت های دانش بنیان  اولویت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: تاکید بر اقتصاد مقاومتی، توسعه شرکت های دانش بنیان و آماده کردن زیرساخت های لازم برای اجرای منویات رهبری همانند سال های گذشته از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شهریار عباسی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: اجرا و پیگیری منویات رهبری در سه سال گذشته همواره در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی بوده است به طوریکه بحث شرکت های دانش بنیان و متنوع سازی درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از طریق افزایش درآمدهای غیر شهریه ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که دکتر میرزاده از سه سال پیش تاکنون آن را دنبال کرده است.

وی گفت: حرکت به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان یک سیاست انکارناپذیر و راهبردی است که باید تمام واحدهای دانشگاهی استان ایلام در این مسیر گام بردارند.

وی گفت : با توجه به تاکید دکتر میرزاده و کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان در استان ایلام و تعدد مراکز آموزش عالی اولویت راهبردی واحدهای دانشگاهی استان ایلام ایجاد شرکت های دانش بنیان برای تولید علم و تبدیل آن به ثروت و درآمدزایی غیر شهریه ای است بر این اساس انتظار می رود تا پایان سال جاری هر واحد دانشگاهی استان ایلام یک شرکت دانش بنیان و چندین واحد فناور تاسیس کند.

وی بیان کرد : زیرساخت های لازم در استان ایلام برای تاسیس شرکت های دانش بنیان فراهم نشده است البته در چند سال گذشته و با تلاش مسئولان استان در دولت تدبیر و امید اقدمات موثری در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه استان و ایجاد شرکت های فن آور صورت گرفته است که باید این ظرفیت ها در سال جاری به فعلیت برسد.

دبیر هیات امنای استان ایلام به جلسه پایش دهم اشاره کرد و گفت: حمایت قاطع دکتر ولایتی از برنامه ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی حکایت از انتخاب مسیر صحیح دانشگاه در سه سال گذشته با مدیریت مدبرانه دکتر میرزاده دارد و ایشان تاکید جدی بر ارتقای کیفیت آموزشی از طریق جذب نخبگان به عنوان اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاهی دارد که بایستی برای تحقق این مهم واحدهای دانشگاهی جذب نخبگان را در دستور کار قرار دهند.

عباسی گفت: رشد مقالات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته بیش از 20 درصد بوده است و سهم دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای علمی کشور کم نظیر و افتخار آمیز است.

عادل نوروزی، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام نیز گفت: با توجه به محدود بودن منابع مالی دانشگاه و کاهش تعداد دانشجویان بایستی بحث اقتصاد مقاومتی ، انضباط مالی و کاری و صرفه جوی و استفاده بهینه از امکانات موجود در دستور کار مسئولان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام قرار گیرد.

نوروزی بیان کرد: پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های علمی ، پژوهشی ، عمرانی ، آموزشی، فرهنگی و... برای توسعه استان کم نظیر است و این دانشگاهی همواره در توسعه متوازن استان نقش آفرین بوده است.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746561

وب گردی

وب گردی