فرهنگ و هنر ایرانی به آلمانی‌ها معرفی شد

نمایشگاهی از آثار خوش‌نویسی و نقاشی‌خط ربابه حسین‌پور مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در برلین آلمان برای علاقه‌مندان برپا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایشگاه از پنجم فرودین 1396 به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان در گالری «برلین- باکو» گشایش یافت.
در این نمایشگاه نمونه‌ای از آثار متنوع خوش‌نویسی خط کوفی، ثلث، نسخ، نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی‌خط حسین‌پور و سه بانوی هنرمند دیگر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
آیین گشایش نمایشگاه آثار هنری ایران با حضور سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران و جمعی از ایرانیان مقیم آلمان و غیر ایرانیان علا‌قه‌مند به فرهنگ و هنر ایرانی در شهر برلین برگزار شد.
هم‌چنین علی ماجدی سفیر ایران در آلمان نیز از این نمایشگاه بازدید کرد.
مربی کانون استان تهران، دارای مدرک فوق ممتاز خوش‌نویسی و مولف مجموعه کتاب‌های «زیبا سرخط» است. وی برگزیدۀ چندین دوره مسابقه خوش‌نویسی در سطح استانی و کشوری است و تا کنون بیش از 50 نمایشگاه گروهی و انفرادی داشته است.
حسین‌پور هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی بخشی از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و اذعان داشت با ارایه آثار خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی تلاش می‌کند اهمیت و جایگاه این هنر ارزش‌مند را در میان کشورهای اسلامی به دنیا معرفی کند.
وی همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه، چهار کارگاه خوشنویسی برای علاقه‌مندان ایرانی و غیر ایرانی در شهرهای برلین و هامبورگ برگزار کرد و در این کارگاه‌ها ضمن معرفی پیشینه‌ی این هنر به تشریح نقاشی‌خط و ارتباط آن با خوش‌نویسی و بیان معاصرتری از خط از منظر زیبایی شناسی پرداخت.
این نمایشگاه که فضای آن منقش به آیه‌نگاری قرآن کریم، جمله‌های حکیمانه، اشعار ادبی و برخی آثار تازه و منحصر است، تا ششم اردیبهشت 1396 در برلین دایر خواهد بود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 746679

وب گردی

وب گردی