میزبانی از معتکفان در جشنواره معنوی  سفرنامه مسجد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به مناسبت اعتکاف رجبیه جشنواره معنوی سفرنامه مسجد از سوی اداره کل فرهنگی با همکاری مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، مجتبی عبدالهی با اشاره به ویژه برنامه های ۱۳ رجب اظهار داشت: به مناسبت سالروز میلاد امام علی (ع) ارائه‌ی خدمات اجرایی و اتخاذ تمهیدات شایسته به منظور برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شهر تهران، حمایت از برگزاری اعتکاف های دانشجویی دانشگاه های شهر تهران از جمله دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر و سایر دانشگاه ها، فضاسازی محیطی و تبلیغی با ارائه‌ی پیام های محتوایی در مورد اعتکاف، اختصاص ظرفیت رسانه ای موسسه همشهری مشتمل بر روزنامه و مجلات وابسته به اخبار و برنامه های اعتکاف در شهر تهران و طراحی و تولید اپلیکیشن (نرم‌افزار تلفن همراه) محتوایی سفرنامه مسجد ویژه‌ی اعتکاف پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: ویژه برنامه‌های میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) در مساجد و سرای محلات به همت مناطق ۲۲ گانه و با همکاری ستاد مدیریت محله برگزار می شود.

عبدالهی، از تولید و توزیع محصول فرهنگی ویژه ۱۳ رجب از سوی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد و افزود: به این مناسبت، به همت جوانان مناطق ۲۲گانه، گل و کارت‌پستال در ۴۰ نقطه پرتردد و مهم شهر تهران توزیع می شود.

وی از برپایی ۴۴ ایستگاه صلواتی در مناطق پایتخت خبر داد و گفت: این ایستگاه ها از روز ولادت امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی(ع) به مدت ۳ روز در هر منطقه ۲ نقطه پرتردد برپا شده و با حضور هئیات مذهبی و نهادهای مردمی از شهروندان پذیرایی می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برپایی کارگاه خوشنویسی و نقاشی خط در بوستان نهج‌البلاغه با عنوان حکمت‌نگاری با حضور ۱۱۰ هنرمند و مشتمل بر ۱۱۰ تابلو از حکمت‌ها و احادیث حضرت علی(ع) در منطقه دو را از دیگر برنامه های ۱۳ رجب یاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن متمرکز فاخر در برج میلاد، عباس آباد و دریاچه خلیج فارس به مناسبت میلاد امام علی (ع) افزود: اهدای گل و کارت پستال به مسافرین مترو، برگزاری جشنواره تخفیف ویژه‌ی ایام عید از فروشگاه‌ها و غرفه‌های تحت پوشش، فضاسازی تبلیغی و محیطی در فروشگاه‌ها و میادین و غرفه‌های تحت پوشش با آموزه‌های سیمای کارگزاران، یتیم‌نوازی و بخشندگی، فضاسازی سیمای بصری شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی از جمله پرتابل‌ها، بیلبوردها، عرشه‌های پل و با محوریت سه آموزه از سبک زندگی علوی با عناوین یتیم‌نوازی، سیمای کارگزاران و بخشندگی از دیگر برنامه های ماه رجب به شمار می رود.

عبدالهی گفت: همچنین از دیگر برنامه های این مناسبت می توان به تجلیل و تکریم پدران شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور شهرداران مناطق، نواحی و ائمه جماعات شورایاری ها، اجرای کمپین "به سمت خدا" ویژه ماه رجب و آغاز فصل نیایش در سطح شهرداری و فضاسازی محیطی ایستگاه های منتخب BRT با نصب استیکر و محوریت آموزه‌های سه گانه سیمای کارگزاران، یتیم‌نوازی و بخشندگی، اشاره کرد.

وی با اعلام برگزاری مسابقه‌ نهج ‌البلاغه‌ خوانی ویژه کارکنان شهرداری تهران افزود: همچنین ظرفیت رسانه‌ای موسسه همشهری مشتمل بر روزنامه و مجلات وابسته به معرفی مولفه‌های سبک زندگی علوی و محوریت سه آموزه‎ی سیمای کارگزاران، یتیم نوازی و بخشندگی اختصاص می یابد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 746685

وب گردی

وب گردی