ایران طلایه دار رشد کمیت علم دنیا/ کمیت تولید علم کشور به مرز50هزار رسید

دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: مقایسه سال ۲۰۱۶ با سال ۲۰۱۵ میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می دهد که رشد کمیت تولید علم جمهوری اسلامی ایران به ۱۵درصد رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر دهقانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه هنوز اطلاعات سال ۲۰۱۶ میلادی کامل نشده است و بیش از چند ماه از ثبت اطلاعات سال ۲۰۱۷ میلادی نیز نمی گذرد، رتبه کمیت تولید علم ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۴ رسیده است، البته این رتبه قطعی نشده است و برای اعلام رتبه قطعی بایستی منتظر ماند. تا این تاریخ در این پایگاه ۱۴۵۲۴ مدرک از پژوهشگران کشور نمایه شده است.

سرپرست ISC گفت: برای سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۴۹۵۳۵ مدرک از کشور در پایگاه استنادی اسکوپوس ثبت شده است. تعداد مدارک ثبت شده ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی در همین پایگاه ۴۳۱۱۱ مورد بود، بنابراین رشد کمیت تولید علم ایران حدود ۱۵ درصد است.

او افزود: بعد از ایران، روسیه با ۱۱ درصدرشد و مالزی با ۶درصد رشد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. چین، ترکیه، هند و لهستان به ترتیب با رشد ۵درصد، ۳درصد، ۲درصد، ۲درصد و ۲درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با ۱۵ درصد رشد در بین ۲۵ کشور برتری که بیشترین کمیت علم دنیا را تولید می کنند حائز رتبه نخست رشد کمیت علمی دنیا شده است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 746771

وب گردی

وب گردی