شرکت‌های تولیدکننده مالچ غیرنفتی سازگار بامحیط‌زیست حمایت می‌شوند

دبیر کمیته هوا و گرد و غبار ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: یکی از برنامه های امسال در کمیته هوا و گرد و غبار این ستاد حمایت از شرکت های تولید کننده مالچ غیرنفتی سازگار با محیط زیست است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس فرازمند، در خصوص برنامه های سال جاری کمیته هوا و گرد و غبار ستاد توسعه زیست فناوری گفت: حمایت از شرکت های تولید کننده مالچ غیرنفتی سازگار با محیط زیست یکی از برنامه های تعریف شده در کمیته است که در این راستا شرایط اجرای مرحله آزمایش میدانی (پایلوت) برای شرکت های تولید کننده مالچ در استان خوزستان فراهم خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور فراخوان دعوت از شرکت ها و محققان کشور که دارای قابلیت تولید مالچ غیرنفتی زیست سازگار و اجرای آن در سطح پایلوت را دارند اعلام شده تا در سال جاری عملیات میدانی در منطقه خوزستان آغاز شود.

به گفته فرازمند، سامانه ای نیز برای معرفی مالچ تولید شده و مطابقت آن با استانداردهای لازم در سایت ستاد توسعه زیست فناوری ارائه شده است.

وی تصریح کرد: شرایط اولیه حضور در اجرای این پایلوت دارا بودن توجیه اقتصادی، پایداری پاشش برای مدت زمان دو سال، سهولت پاشش است که برای هر شرکت مساحت ۲ تا ۵ هکتاری در یکی از کانون های ریزگرد داخلی در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

دبیر کمیته هوا و گرد و غبار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی بیان کرد: این کمیته با ارزیابی و داوری نتایج بدست آمده در سطح آزمایشی از امکان حضور در مرحله مالچ پاشی در عرصه های وسیع و صنعتی حمایت خواهد کرد.

200/202

منبع:مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746776

وب گردی

وب گردی