ابلاغ فعالیتهای ویژه دارای اولویت وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه تولید و اشتغال از سوی رئیس جمهوری

رییس جمهور پیرو بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌ها برای ارائه برنامه ها و بسته‌های اجرایی جهت شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال، در نامه جداگانه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر خود را نیز در حوزه وظایف این وزارتخانه، به وی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این ابلاغیه در جهت اجرای شایسته،همه جانبه و جهادی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال "اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال" و در ادامه اقداماتی که تاکنون در حوزه ماموریت های وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، صادر شده است.

متن نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی طیب نیا

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

پیرو ابلاغ بخشنامه شماره 4243 مورخ 20 فروردین 1396 موضوع ارائه برنامه ها و بسته های اجرایی پیشنهادی آن وزارت برای تداوم و ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای مرتبط با سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال" بدینوسیله فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر اینجانب در حوزه وظایف آن وزارت را به شرح زیر ابلاغ می نماید. لازم است تدوین برنامه اجرایی این فعالیتها با اولویت در دستور کار قرار گیرد و نتیجه را در زمانهای تعیین شده به اینجانب ارائه فرمایید.

1- برنامه اصلاح نظام بنگاه داری صندوقهای بازنشستگی و تامین اجتماعی با هدف باثبات تر کردن ترکیب داراییها و کاهش سهم بنگاه داری، با هماهنگی وزرا، روسای سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط، ظرف مدت سه ماه از تاریخ این ابلاغ.

2- برنامه اجرایی برای رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه گذاری به نحوی که متضمن به حداقل رسانیدن طرح دعاوی اقتصادی در محاکم قضایی باشد و با همکاری وزیر محترم دادگستری ظرف مدت 4 ماه از تاریخ این ابلاغ.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

خبرنگار و منتشر کننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 746885

وب گردی

وب گردی