خداحافظی با پل  گیشا تا پاییز/ پل کریمخان  با بتن و فولادتقویت می شود

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از برچیده شدن پل رو گذر گیشا تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا علیرضا جاوید در مورد سرانجام برچیده شدن پل فلزی گیشا با بیان اینکه عمر مفید بهره برداری از این پل رو به اتمام است و در زمان ساخت نیز به صورت موقت برای عبور و مرور شهروندان ایجاد شده بود، گفت: این پل موقت براساس بار و مختصات ترافیکی سالهای قبل ساخته شده بود و در حال حاضر نمی تواند به این حجم خودروها پاسخ دهد و کشش این حجم تردد را ندارد.


وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه این پل جمع آوری و به جای آن زیر گذری که در حال ساخت است فعالیت می‌کند، گفت: مطالعات لازم برای انجام این کار انجام شده است و در حال حاضر عملیات برای تکمیل زیرگذر در حال انجام است.

جاوید با بیان اینکه 6 پل فلزی اعم از پل کریم‌خان، پل حافظ، چوبی، آزمایش و... در تهران وجود دارد که کارشناسان معاونت فنی و عمرانی تک به تک این پل ها را از نظر میزان عمر مفید و بهره وری بررسی می‌کنند تا تصمیماتی نسبت به تقویت، برچیدن و یا انتخاب مسیرهای جدید انتخاب می‌شود افزود: کارشناسان پس از بررسی های فنی و سازه پل تصمیماتی اخذ می کنند که نهایتا در مورد پل کریمخان نیز به جمع بندی رسیده‌اند.

وی افزود: با توجه به نقش پل کریمخان در تسهیل تردد در خیابان کریمخان تصمیم بر این شد که این پل به صورت مرکب (بتنی-فولادی) تقویت شود که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این امر تا پایان امسال محقق می‌شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 746913

وب گردی

وب گردی