رونمایی سونی از کاغذ الکترونیک 13.3 اینجی

سونی کاغذ الکترونیکی جدیدی را با سایز ۱۳.۳ اینچی رونمایی کرده که می‌توان از آن به جای کاغذ معمولی استفاده کرد، هرچند قیمت ۷۰۰ دلاری آن کمی گران به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، یکی از مورد انتظارترین خروجی‌های دنیای فناوری برای به‌کارگیری توسط کاربران، توسعه‌ی کاغذ الکترونیک و جایگزینی آن با کاغذ و قلم معمولی است که بسیاری از امور را ساده‌تر و امر نگهداری و حمل اسناد روی کاغذ را بسیار ساده‌تر می‌کند. سونی از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که در این راستا فعالیت کرده و روز گذشته‌ نسل جدید کاغذ الکترونیک خود را رونمایی کرد. سونی کاغذ الکترونیک جدید خود را DPT-RP1 نام نهاده است.

هرچند این روزها کتابخوان‌های الکترونیک با بهره‌گیری از نمایشگر تک رنگ بیشتر با محصولات آمازون شناخته می‌شود؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که سونی ۱۰ سال پیش با رونمایی از Librie، این شاخه از محصولات الکترونیک را بنیان نهاده است. البته در سال‌های اخیر سونی فعالیت چندانی را در حوزه‌ی کتابخوان‌های الکترونیک و کاغذ الکترونیک نداشته و همین موضوع باعث شده است تا آمازون موفقیت خوبی را در این حوزه به دست بیاورد.

کاغذ جدید الکترونیک DPT-RP1 سونی نیز همچون نسل پیش از سایز ۱۳.۳ اینچی برخوردار است، حال آنکه رزولوشن این کاغذ الکترونیک از ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ نقطه به بیش از ۱۶۵۰ در ۲۲۰۰ نقطه افزایش پیدا کرده است. سونی این کاغذ الکترونیک را با روکشی ضدلغزش همراه کرده است که از این‌رو تجربه‌ای نزدیک به استفاده از کاغذ معمولی را به هنگام استفاده در کاربران القا می‌کند. این کاغذ الکترونیک همچنین از یک قلم دیجیتال بهره می‌برد. خود کاغذ الکترونیک نیز با وجود بهره‌گیری از همان سایز نسل پیش از ویژگی‌های جدیدی نظیر ضخامت و وزن کم‌تر و همچنین سرعت بالاتر بهره می‌برد. سونی به این نکته اشاره کرده است که ضخامت این کاغذ به سختی از ضخامت ۳۰ ورق کاغذ بیشتر می‌شود.

سونی اپلیکیشنی را نیز توسعه داده که می‌توان با بهره‌گیری از آن روی دسکتاپ، تبدیل وب‌سایت‌ها و مستندات را به پی‌دی‌اف برای ارسال روی کاغذ الکترونیکی به سادگی از طریق بی‌سیم انجام داد. DTP-RP1 هم اکنون فقط قادر است تا با فایل‌های PDF کار کند، از این‌رو هنوز گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی با کیندل آمازون نیست. البته محصول جدید سونی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افرادی باشد که روزانه یادداشت‌های زیادی داشته و دوست دارند تا یادداشت‌های خود را نیز به‌صورت الکترونیک در دسترس داشته باشند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 747037

وب گردی

وب گردی